فاروق سخنور روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: ماموران یگان حفاظت،  این پرندگان را طی ۲ عملیات جداگانه از متخلفان کشف و ضبط کرده بودند.

وی ادامه داد: در یکی از عملیات‌ها ماموران این یگان ۶۰ بال سهره طلایی را در سه‌راهی «دارلک» از یک خودرو که قصد داشت این پرندگان را برای فروش به کرمانشاه منتقل کند، کشف کردند.

وی بیان کرد: هفت سهره طلایی دیگر نیز با دریافت گزارش مردمی از سطح شهر جمع‌آوری شد.

رییس اداره حفاظت محیط زیست مهاباد با بیان اینکه ۱۰ سهره طلایی نیز در این عملیات تلف شدند، اضافه کرد: ۵۷ بال سهره پس از اطمینان از سلامت آنها در نزیکی روستای سهولان این شهرستان رها شدند.

سهره از راسته گنجشک‌سانان است که حدود ۱۴ سانتی متر طول دارد؛ این پرنده‌ کوچک‌تر از گنجشک خانگی است که دم چنگالی شکل و منقار مخروطی و به نسبت باریک، دمگاه سفید، صورت قرمز، پس سر سیاه رنگ، گونه‌های سفید، گردن قهوه‌ای یا خاکستری، بال‌های سیاه رنگ با نوار زرد مشخص در بال‌ ها و سینه‌ای به رنگ نخودی و پاهای تیره رنگ دارد.  

این پرنده در جنگل‌ها، دره‌های پوشیده از درخت، اطراف رودخانه‌ها، پارک‌ها، کشتزارها و در نواحی مستعد تا ارتفاع ۲ هزار متری زندگی می‌کند.  

مهاباد با داشتن تالاب‌های کانی‌برازان، قوپی‌باباعلی، حسن‌خان، گروس، داشخانه و قره‌قشلاق همه‌ساله پذیرای پرندگان مختلف مهاجر است،  همین امر باعث شده تا همه ساله شمار زیادی شکارچی غیرمجاز در سطح زیستگاه‌ها و تالاب‌های این شهرستان دستگیر و تحویل مراجع قضایی شوند.

از ابتدای امسال تاکنون ۹ نفر که اقدام به شکار غیرمجاز در مناطق مختلف این شهرستان می‌کردند با کمک نیروهای یگان حفاظت محیط زیست دستگیر شدند.

۹۹۰۳/۶۱۸۵/۲۰۹۳

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.