مسوول برگزاری مسابقات والیبال جشنواره آشوریان جهان با عنوان «جام تموز» روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در دیدار رده‌بندی این مسابقات نیز تیم «ستاره آشور» در ۲ ست پیاپی  «نبونید» ارومیه را شکست داد و سکوی سومی این دوره از مسابقات را به خود اختصاص داد.

«انویه تکیه»  ادامه داد: در این دوره از مسابقات ۶ تیم از ارومیه، تهران و عراق در رشته والیبال شرکت داشتند و دیدارهای خود را به صورت گروهی و حذفی به انجام رساندند.  
این جشنواره با حضور ۲۰۰ ورزشکار در قالب ۲۰ تیم ورزشی در رده‌های سنی جوانان، نوجوانان و بزرگسالان از هفت تا ۱۱ مرداد ماه جاری برگزار شد.  
رقابت‌های ورزشی نوزدهمین دوره جشنواره فرهنگی ورزشی آشوریان در هفت رشته والیبال، بسکتبال، فوتبال، شطرنج، تنیس خاکی مردان و زنان و شنای بانوان به انجام رسید.

«تموز» چهارمین ماه آشوریان و در بین آنان به عنوان ماه شکرگزاری، فراوانی و نعمت مطرح است و در این ماه کشاورزان با برداشت محصولات کشاورزی خود به وفور نعمت می‌رسند.

جام تموز آشوریان از ۴۰ سال قبل تاکنون در شهر ارومیه برگزار اما از سال ۱۳۷۹ به صورت بین‌المللی با حضور تیم های خارجی دنبال شده است.  

۷۱۵۶/۲۰۹۳

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.