مدیر شیلات و آبزیان آذربایجان غربی گفت: امسال 7 میلیون قطعه انواع کپور ماهیان در استان تولید و تکثیر می شود.

معصوم فصیح در گفت وگو با خبرنگار ایسنا منطقه آذربایجان غربی افزود: پیش بینی می شود امسال 7 میلیون قطعه انواع کپور ماهیان در مرکز بازسازی ذخایر ژنتیکی آبزیان شهید کاظمی پلدشت تولید و تکثیر شود.

فصیح با اشاره به اینکه دریاچه پشت سد ارس محل تولید و تکثیر شاه میگو است تصریح کرد: سال گذشته 5.5  تن شاه میگو دراز که مختص دریاچه پشت سد ارس است تولید شد، ولی امسال با توجه به آیش دریاچه محدودیت صید وجود داشته بنابراین میزان برداشت شاه میگو امسال کاهش خواهد یافت.

وی با بیان اینکه هر کیلو شاه میگو در بازار های جهانی بین 10تا 13 دلار قیمت دارد خاطرنشان کرد: در سال گذشته حدود 300 تن انواع آبزیان ازجمله ماهی و میگو به کشور های عراق، آذربایجان، ارمنستان، روسیه و کشور های اروپایی صادر شد.

مدیر شیلات و آبزیان آذربایجان غربی یادآور شد:  استان از لحاظ تولید منابع ابی مقام اول کشور را در بین استان های  غیرساحلی در کشور دارد بنابراین حمایت و ارائه تسهیلات به تعاونی های فعال در این حوزه از اولویت های اداره شیلات و آبزیان استان است.

فصیح در خصوص اقدامات اداره شیلات استان برای حفظ و بازسازی ذخایر آبزیان استان اظهار کرد: هر ساله توسط این مدیریت جهت حفظ و بازسازی ذخایر آبزیان منابع آبی استان رها سازی بچه ماهیان بصورت ترویجی و رایگان  وهمچنین جهت ایجاد اشتغال پایدار ،اعضای  تعاونی ها صورت می گیرد.

وی  رشد و شکوفایی صنعت آبزی پروری و ارتقای معیشت بهره برداران در استان را از دغدغه های این مدیریت عنوان و گفت: برگزاری جشنواره ها،دوره های آموزشی طبخ برای بانوان، دوره آموزشی برای عموم بهره برداران و علاقه مندان به این صنعت ،ارائه برنامه های رادیویی،چاپ و توزیع بروشور و همچنین در صورت نیاز تعاونی ها و بهره برداران این صنعت نسبت به معرفی جهت دریافت تسهیلات بانکی کم بهره از منابع بانکی توسط این مدیریت از جمله اقدامات اداره شیلات و ابزیان استان در جهت رونق صنعت آبزی پروری در استان است.


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.