مدیرکل بیمه سلامت آذربایجان غربی گفت: نسخه الکترونیک در ماکو به عنوان سومین شهرستان پایلوت آذربایجان غربی اجرا می شود.

به گزارش ایسنا منطقه آذربایجان غربی، نادر نانبخش در دیدار با فرماندار ماکو گفت: پروژه نسخه الکترونیک در راستای عملیاتی شدن حذف دفترچه های درمانی و با هدف ایجاد پرونده الکترونیک بیمه شدگان به صورت پایلوت استانی در شهرستان نقده و سپس سلماس اجرا شد و در فاز بعدی اجرایی این طرح، در ماکو به عنوان سومین شهرستان آذربایجان غربی اجرائی خواهد شد که لازمه آن همکاری تمامی بخش ها از جمله عموم شهروندان، مراکز درمانی، پزشکان و شرکت مخابرات است.

مدیرکل بیمه سلامت استان آذربایجان غربی در تشریح اهداف اجرای این طرح گفت: در طرح حذف دفترچه‌ها راحتی شهروندان را مدنظر داریم و این برنامه با همکاری موسسات تشخیصی درمانی طرف قرارداد می‌تواند ثمرات بسیاری بر سیستم بهداشت و درمان داشته باشد.

وی با بیان اینکه بیش از ۲ میلیون نفردر استان تحت پوشش بیمه سلامت هستند اظهار کرد: ۵ صندوق این سازمان شامل صندوق کارکنان دولت، صندوق روستاییان و عشایر و ساکنین شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر، صندوق سایر اقشار، صندوق بیمه سلامت همگانی، صندوق بیمه سلامت ایرانیان در حال فعالیت است.

حسین عباسی فرماندار ماکو نیز در این دیدار گفت: با توجه به اینکه بخش عمده‌ای از جمعیت شهرستان تحت پوشش بیمه سلامت هستند ضروری است، خدمات این نهاد بیش از پیش در مناطق شهری و روستایی گسترش یابد .

فرماندار ماکو با اشاره به اینکه با استقبال و حمایت از اجرای طرح ارائه خدمات به صورت الکترونیکی افزود: اجرای طرح نسخه الکترونیک می تواند ضمن ایجاد صرفه جویی و منافع اقتصادی بدلیل مباحث کنترلی و نظارتی ،گام موثری در راستای استقرار طرح سلامت الکترونیک باشد.

وی تاکید کرد: بی شک الکترونیکی شدن خدمات درمانی در کاهش هزینه ها و افزایش سطح دریافت خدمات را آسان‌تر خواهد کرد.


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.