به گزارش ایرنا، سرپرست فرمانداری بوکان در مراسم استقبال از این ورزشکار شایسته که با حضور گسترده ورزشکاران در ورزشگاه سه هزار نفری میلاد نور این شهرستان برگزار شد اظهار داشت: موفقیت این ورزشکار در مسابقات آسیایی مایه مباهات و افتخار برای این شهرستان است.

لقمان خسروپور ادامه داد: وظیفه ما مسوولان است که با برنامه‌ریزی درست و صحیح این ورزشکار را جهت مسابقات جهانی و المپیک آماده و از وی حمایت مادی و معنوی داشته باشیم.

وی با بیان اینکه بوکان در حوزه ورزش بانوان دچار محرومیت است ادامه داد: امروز این ورزشکار نوجوان به الگوی دیگر بانوان ورزشکار این شهرستان تبدیل شده است.

این مدال اولین مدال طلای بانوان اذربایجان غربی در رشته تکواندو در مسابقات آسیایی است؛ این تکواندوکار نونهال بوکانی در وزن منفی ۴۱ کیلوگرم توانست با شکست همه رقیبان خود عنوان نخست را به دست آورد.

سومین دوره مسابقات قهرمانی تکواندو نونهالان آسیا ۲۰۱۹ با حضور ۲۳۳ تکواندوکار به میزبانی «امان» در کشور اردن برگزار شد.

 در این مسابقات تیم ایران با کسب پنج مدال طلا و ۲ برنز و کسب ۷۰ امتیاز در جایگاه نخست آسیا قرار گرفت و تیم‌های کره جنوبی و لبنان به ترتیب در جایگاه دوم و سوم ایستادند.

این تکواندوکار بوکانی در مسابقات آزاد کشوری در رده سنی نوجوانان دختر اردیبهشت امسال موفق شد با کسب مقام دوم در وزن منهای ۴۱ کیلوگرم جواز حضور در رقابت‌های انتخابی تیم‌ملی را کسب کند. 

بوکان یکی از قطب‌های مهم ورزشی در آذربایحان غربی است و دارای بیش از ۹ هزار ورزشکار است.

۷۵۱۰/۶۱۸۵/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.