ارسلان پناهی روز شنبه در گفت‌ و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این فرد عصر روز گذشته هنگامی که قصد عبور از رودخانه زاب در حوالی پل روستای «گومان» را داشت، به علت آشنا نبودن با فنون شنا در آب این رودخانه غرق شد.
وی بیان کرد: به محض تماس مردم با سامانه ۱۲۵، به سرعت گروه امداد و نجات این آتش‌نشانی متشکل از ۲ نفر غواص به همراه یک دستگاه آمبولانس به محل اعزام و بلافاصله در صحنه حاضر شد.
وی اظهار داشت: تیم امداد و نجات پس از حضور در محل اقدام به جستجوی فرد غرق شده کرد اما به دلیل تاریکی هوا موفق به پیداکردن جسد نشد.
مسوول آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری سردشت اضافه کرد: ساعاتی قبل این تیم دوباره به محل اعزام شد تا جستجوها برای یافتن جسد فرد غرق شده ادامه یابد.
پناهی گفت: این حادثه سومین مورد غرق‌شدگی در این شهرستان است که امسال اتفاق می‌افتد.
زاب یکی از رودخانه‌های دایمی آذربایجان‌غربی است که از دامنه‌های زاگرس سرچشمه گرفته و پس از عبور از شهرستان پیرانشهر به سوی سردشت ادامه پیدا می‌کند و پس از عبور از این شهرستان به با ورود به خاک عراق سرانجام به دجله می‌ریزد.
رودخانه زاب دارای جریان آب دایمی است و در طول سال خشک نمی‌شود؛ زاب و درهٔ عمیق آن یکی از دیدنی‌ترین رودخانه‌های استان‌های غرب کشور به شمار می‌رود که به خودی خود دارای جاذبه‌های زیبای گردشگری است.

۷۵۶۲/۶۱۸۵/۲۰۹۳

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.