فرماندار میاندوآب گفت: احیای واحدهای تولیدی راکد در اولویت قرار دارد.

به گزارش ایسنا منطقه آذربایجان غربی، مهدی قهرمانی در نخستین جلسه شورای سیاست گذاری توسعه میاندوآب با اشاره به اهمیت احیای واحدهای راکد صنعتی در شهرستان گفت: گاه  تغییر کاربری در برخی واحد ها نیز لازم است چرا که اعطای تسهیلات هم نمی تواند واحدهایی را که توجیه اقصادی ندارد به چرخه تولید برگرداند،که امسال توانسته ایم 3 واحد صنعتی راکد در شهرک صنعتی میاندوآب را با تغییر کاربری احیا کنیم.

قهرمانی ادامه داد: این رویه در کل استان به الگو تبدیل شده است و اکثر شهرهای استان تلاش می کنند با تغییر کاربری واحدهای راکد خود را احیا کنند، اعطای تسهیلات در بسیاری از موارد نتوانسته است راهکار مناسبی برای احیای این واحدهای صنعتی باشد.

وی با اشاره به اینکه آسفالت حدود 4 کیلومتر از جاده میاندوآب-مهاباد هم به پایان رسیده است گفت: در بخش هایی از این جاده لازم است نیوجرسی و گاردریل کار شود تا تحویل راهداری شود.

فرماندار میاندوآب گفت: برای توسعه شهرستان در حال رایزنی با وزارت جهاد کشاورزی هستیم تا سایت گلخانه ای ایستگاه کشاورزی میاندوآب را که مجوز هم دارد احداث کنیم.

وی با بیان اینکه با وحدت و همدلی موانع موجود در شهرستان را می توان رفع کرد و در مسیر توسعه شهرستان گام برداشت تصریح کرد: هر سرمایه گذاری  که به این شهرستان بیاید با تمام توان پیگیر حل مشکلات خواهیم بود و برای پیشرفت شهر تلاش می کنیم.

در این جلسه حجت الاسلام گل حسینی رئیس دادگستری میاندوآب نیز با تاکید بر تمرکز روی اشتغالزایی بنگاههای زود بازده گفت: سرمایه گذاری بر روی طرح های خرد، بازدهی بهتری از پروژه های بزرگی دارد.

رئیس دادگستری میاندوآب ادامه داد: برای توسعه شهرستان استفاده از ایده های نخبگان و جوانان هم بسیار می تواند موثر باشد و ایجاد بازارچه کالاهای مرزی در این شهرستان که شاهراه عبور مسافران برای دسترسی یه شهرهای مرزی است تاثیر زیادی در اقتصاد شهرستان خواهد داشت کما اینکه طبق دستورالعمل حمل کالاهای وارداتی از شهرهای مرزی استان به میاندوآب هم مانعی ندارد.

حجت الاسلام گل حسینی ادامه داد: داشتن دانشگاههای بزرگ با رشته های متعدد و تحصیلات تکمیلی یکی از عواملی پیشرفت شهرهای همجوار میاندوآب است که توانسته اند در بسیاری از شاخص های اقتصادی از میاندوآب پیشی بگیرند که در این خصوص نیز اقدامات لازم انجام شود.


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.