محصولات و دستاوردهای پژوهشی خوشه صنعتی فراوری محصولات باغی جهاد دانشگاهی آذربایجان غربی و آخرین فناوریهای مرتبط نوین این نهاد در نمایشگاه بین المللی صنایع کوچک و متوسط و مواد غذایی و کشاورزی گوانگجو  چین به مدت 4 روز به نمایش گذاشته شد.

به گزارش ایسنا منطقه آذربایجان غربی دکتر امین رستم زاده سرپرست جهاد دانشگاهی استان اظهار کرد: معاون پژوهشی واحد در قالب مجری خوشه فراوری محصولات باغی جهاد دانشگاهی به همراه اعضای خوشه و محصولات آنها و نیز آخرین مطالعات، طرح ها و نتایج پژوهشی خوشه و دستاوردهای فناورانه پژوهشی واحد را در معرض دید بازدیدکنندگان این نمایشگاه بین المللی قرار دادند.

رستم زاده در تشریح حضور این نهاد در نمایشگاه گوانگجو  چین اظهار کرد: طرح خوشه صنعتی فرآوری محصولات باغی جهاد دانشگاهی آذربایجان غربی با حمایت شرکت شهرکهای صنعتی در غرفه اختصاصی بصورت مستقل در فضای 30 متر مربع در نمایشگاه حضور یافت که این نمایشگاه بین المللی با قدمتی نزدیک به 7 دهه داشته و از سال ۱۹۵۷سالیانه دو بار در سطح بین المللی با 487 غرفه و 34 سالن برگزار می شود.

وی ادامه داد: مسئولان عالی رتبه مربوطه کشور چین از جمله  وزیر صنایع و اطلاعات چین، استاندار گوانگجو، مسئول کنسولگری ایران در گوانگجو و تولیدکنندگان و فعالان صنعتی صنایع بسته بندی و تولید کنندگان از کشورهای چین، مالزی، هنگ کنگ بصورت اختصاصی از نمایشگاه و غرفه واحد بازدید کردند.

سرپرست جهاد دانشگاهی آذربایجان غربی گفت: خوشه فرآوری محصولات باغی کشاورزی جهاد دانشگاهی با نمایش بیش از 60 محصول و دستاورد از فعالترین واحدها و شرکتهای ایرانی حاضر در نمایشگاه از لحاظ تنوع محصولات به نمایش گذاشته شده بود.

رستم زاده اظهار کرد: جهاد دانشگاهی آذربایجان غربی در قالب این خوشه صنعتی با هدف کسب تجربه ، یافتن بازار های هدف جدید، شناخت قوانین و اقتصاد چین ، چگونگی نفوذ در  آن و بر قراری ارتباط با تجار چین و شناخت توانمندی های کشورهای شرکت کننده  در نمایشگاه،  یافتن سرمایه گذار مشترک چینی و انتقال تکنولوژی و آشنایی با دستاوردهای فناورانه این واحد و توسعه همکاریهای علمی بین المللی در نمایشگاه صنایع متوسط و کوچک و صنایع غذایی گوانگجو  چین شرکت کرده بود.

وی گفت: در این نمایشگاه علاوه بر صحبت و مذاکره با تجار ، تولید کنندگان خارجی و پژوهشگران این حوزه و تجار دیگر کشور ها از جمله هنگ کنگ ،تایوان و مالزی،  نشست هایی  در مورد چگونگی برقراری ارتباط و فعالیت مشترک از  طرف خوشه صنعتی و گروه های جهاد دانشگاهی اذربایجان غربی برگزار شد. 

سرپرست جهاد دانشگاهی آذربایجان غربی افزود: در این نمایشگاه بیش از چهل کشور اروپایی، آسیایی و افریقایی شرکت کرده بوده اند که نشان از اهمیت و سطح کیفی بین المللی این رویداد صنعتی و علمی دارد.

دکتر رستم زاده با تاکید بر لزوم حضور در نمایشگاههای بین المللی برای معرفی دستاوردهای جهاد دانشگاهی در سطح بین المللی و کسب تجارب کشورهای موفق اظهار کرد: اعضای خوشه صنعتی فرآوری محصولات باغی و گروههای مختلف معاونت پژوهشی جهاد دانشگاهی واحد با ارایه آخرین محصولات و دستاوردهای علمی و فنی اجرایی خود از این فرصت غنی فنی و علمی بین المللی برای ارائه دستاوردهای خود در این حوزه  بهره برداری کردند.

به گزارش ایسنا؛ معاون پژوهشی جهاد دانشگاهی آذربایجان غربی بعنوان طرح خوشه فرآوری محصولات باغی به کارفرمایی شرکت شهرکهای صنعتی استان در حال اجرا است.


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.