رئیس اداره کتابخانه های عمومی ماکو گفت: در سه ماه اول سال جاری ۸۳۹ جلد کتاب به کتابخانه های این شهرستان اضافه شده است.

صابر عبدالله پور در گفت و گو با خبرنگار ایسنا منطقه آذربایجان غربی با تاکید براینکه ۶ کتابخانه شامل 3 کتابخانه مشارکتی و3 کتابخانه عمومی در این شهرستان فعال است افزود: این کتابخانه‌های مشارکتی در ادارات و سازمان‌ها از جمله جمعیت هلال‌احمر ماکو، حوزه علمیه و زندان این شهرستان فعالیت می‌کند.

وی با بیان اینکه 4 هزار و 902 نفر عضو کتابخانه های شهرستان هستند که نسبت به سال گذشته 2درصد افزایش داشته افزود: طی  سه ماهه اول امسال 525 نفر عضو کتابخانه ها شده  و 5 هزار و 103 کتاب نیز به امانت برده شده است.

عبدالله پور در ادامه تاکید کرد: در کتابخانه های این شهرستان ۷۸ هزار و ۹۵۶ جلد کتاب با موضوعات مختلف و متنوع وجود دارد که در سه ماه اول سال جاری ۸۳۹ جلد کتاب به کتابخانه های این شهرستان اضافه شده است.

رئیس اداره کتابخانه های عمومی ماکو همچنین بر آغاز ثبت نام برنامه های تابستانی کتابخانه های عمومی شهرستان اشاره کرد و گفت: برنامه ها از 15 خرداد شروع شده است و با توجه به رسالت کتابخانه های عمومی مبنی بر خدمات ارزان و با کیفیت و ترویج کتابخوانی به جامعه هدف، همچنین وضعیت اقتصادی کنونی جامعه، در جریان برنامه ریزی برای فعالیت های تابستانی کتابخانه های عمومی شهرستان به گونه ای تصمیم شد تا با کیفیت ترین خدمات فرهنگی و هنری با ارزان ترین قیمت به مخاطبان ارائه شود.

وی خاطر نشان کرد: در این راستا برنامه های غنی سازی اوقات فراغت کودکان و نوجوانان در زمینه های مختلف فرهنگی، ادبی، هنری و علمی و با تاکید بر فعالیت های کتاب محور اجرایی می شود.

عبدالله پور در ادامه تصریح کرد: در تابستان امسال کارگاه های تخصصی همچون قصه گویی، خلاصه نویس، نقد کتاب، نقاشی، خوش خط نویسی، آموزش ریاضی با چرتکه، مثنوی، جمع خوانی اشعار محلی تدریس و برگزار خواهد شد که اساس این کلاس ها منطبق با اصول و مهارت های هر حوزه با حضور اساتید و چهره های درخشان محلی خواهد بود.

وی در پایان گفت: ما توانستیم به تعداد ۱۰۰ نفر را در کلاس های اوقات فراغت ثبت نام کنیم و پیش بینی می شود این تعداد به ۳۰۰ نفر تا پایان تابستان برسد.


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.