یک روانشناس گفت:  هیچ جایگاهی در جامعه ما برای ازدواج سفید تعریف نشده است.

نورالله خلیل زاده در گفت و گو با خبرنگار ایسنا منطقه آذربایجان غربی افزود: ازدواج سفید شروع و تشکیل پیوند زناشویی بین زن و مرد بدون چارچوب قانونی ،حقوقی، شرعی و عرفی است.

این روانشناس  یاد آور شد: ازدواج سفید یک پدیده غربی است که وارد جامعه اسلامی ما شده است و هیچ جایگاهی در جامعه ما برای آن تعریف نشده است.

خلیل زاده با اشاره به گرایش جوانان به ازدواج سفید در سال های اخیر تصریح کرد: مشکلات اقتصادی،بالارفتن سن ازدواج، بالارفتن آمارهای طلاق، عدم اعتقاد به مسئله ازدواج، عدم مسئولیت پذیری حدود ازدواج رسمی و احتمال به جدایی رسمی از علل گرایش جوانان به ازدواج سفید است.

وی با اشاره به اینکه ازدواج سفید باعث توسعه فساد در جامعه خواهد شد اظهار کرد: عدم تعهد و وفاداری بین زوجین، خیانت جنسی زوجین به یکدیگر، خوش گذرانی و تفریح خارج از چارچوب، بروز مشکل در روابط خانوادگی، عدم پذیرش و حمایت  عاطفی و مالی از طرف خانواده ها و نقص در ستون های خانواده ایرانی از جمله پیامدهای مهم ازدواج سفید است.

این روانشناس ادامه داد: فرهنگ سازی در مورد تبعات ازدواج سفید می تواند مانع از گرایش بیشتر جوانان به این ازدواج شود ، چرا که بیشتر جوانان بدون آگاهی از شرایط و تبعات ازدواج سفید به سمت این ازدواج می روند.

خلیل زاده در خصوص راهکار ها مقابله با این نوع ازدواج نیز خاطر نشان کرد:  علاوه بر فرهنگ سازی ، فراهم کردن زیرساخت های اجتماعی واقتصادی در تسهیل و آسان سازی زمینه های ازدواج، پایبندی به ارزش های اخلاقی، اسلامی و دینی ، مستحکم نمودن پایه های خانواده  و تشویق جوانان به ازدواج دائم  باعث می شود از میزان تمایل آنان به روابطی مانند ازدواج سفید کاسته و جامعه را از عوارض چنین پیوند های مصون نگه داشت.


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.