مدیرکل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی از پیش بینی افزایش ۳۰ واحد بوم گردی جدید به تعداد واحدهای بوم گردی استان خبر داد.
به گزارش ایسنا منطقه آذربایجان غربی جلیل جباری در نشست خبری با اصحاب رسانه بابیان اینکه امسال ۳۰ مجوز اولیه برای ایجاد واحد بوم گردی در استان صادر شده افزود: پیش بینی می شود  ۳۰ واحد بوم گردی جدید به تعداد واحدهای بوم گردی استان اضافه شود.
جباری با اشاره به استقبال گردشگران از واحدهای بوم گردی تصریح کرد: اقامت در واحدهای بوم گردی استان طی سه ماهه ۹۸،صد درصد نسب به سه ماهه ۹۷ رشد داشته و ۱۲۰۰ نفر مسافر خارجی ها در این واحدهای بوم گردی اقامت داشتند.
مدیرکل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی همچنین به رشد اقامت گردشگران و مسافران در واحدهای اقامتی استان اشاره کرد و تصریح کرد: میزان اقامت گردشگران در واحدهای اقامتی،هتل هاو هتل آپارتمانهای استان طی سه ماهه نخست سال جاری نسبت به سال گذشته رشد ۶.۲ درصدی داشته است. 
مدیرکل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی بااشاره به برگزاری دومین جشنواره ملی گردشگری در استان تصریح کرد: این جشنواره از ۲۶ تا ۲۹ مرداد ماه سالجاری باهدف معرفی ظرفیتها و جاذبه های  استان برگزار خواهد شد.
وی ادامه داد: برگزاری همایش علمی شمس تبریزی از ۲۳تا ۲۷ مرداد در خوی و برگزاری جشنواره آیینی شمس در ۷ و ۸ مهر در خوی همچنین جشنواره گیلاس در ۱۲تا ۱۳ تیرماه در اشنویه را از جمله برنامه های این اداره کل در سال جاری عنوان کرد.
وی با اشاره به پروژه مجموعه گردشگری شمس تبریزی افزود: عملیات اجرایی این پروژه در مساحت ۷هزار مترمربع و زیربنای ۲هزار مترمربع با تصویب ۲۰۰ میلیارد ریال اعتبار در حال انجام است که امید است با تخصیص اعتبارات روند اجرایی به سرعت پیش رود.
جباری بااشاره به اقدامات حوزه میراث فرهنگی اداره کل یادآور شد: مرمت ۱۱۰ بنای تاریخی در طول سال مالی ۹۷ و مرمت ۱۰۰ مورد اشیا منقول تاریخی، نفیس و ارزشمند انجام شده همچنین ۲۰ عنوان مطالعه باستان شناسی در محوطه های تاریخی استان نیز انجام شده است.
وی بااشاره به آثار ثبت شده در استان اظهار کرد: ۸شی باستان شناسی، ۵ اثر ناملموس و ۲اثر طبیعی در استان به ثبت ملی رسیده است.
مدیرکل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی بااشاره به طرح ساماندهی مسجد جامع ارومیه تصریح کرد: طرح ساماندهی مسجد جامع و احداث حجرات قدیمی آن در حال انجام است.
وی با اشاره به فعالیت ۵۰ نفر در یگان حفاظت اداره کل استان گفت:  طی ۳ماه سال جاری ۷۴۱ مورد سرکشی از ۲۲۰۰ مورد از اثار و محوطه تاریخی استان انجام شده و در این راستا ۱۴ نفر متخلف دستگیر شدند.
جباری بااشاره به حوزه سرمایه گذاری گردشگری استان گفت: از سال ۹۳ تا ۹۸، ۱۵۲ موافقت اصولی تاسیسات گردشگری در استان صادر شده که حجم سرمایه گذاری اسمی آنها ۵۹هزار میلیارد ریال بوده که دراین راستا زمینه اشتغال برای ۲۵۰۰نفر فراهم شده است.
وی ادامه داد: از این تعداد پروژه مجوز ساخت ۵۶ پروژه با سرمایه گذاری بیش از ۱۲هزار و ۸۰۰  میلیارد ریال صادر شده که ۲۵ مورد از این پروژه ها بیش از ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.