شهردار ارومیه گفت: امسال با فراهم سازی زمینه های صادرات شاهد صادارات در حدود 400 هزار تن سیب و 100 هزار تن انگور خواهیم بود.
به گزارش ایسنا منطقه آذربایجان غربی  محمد حضرت پور در جمع خبرنگاران بیان کرد:  برای توسعه بخش کشاورزی این استان و افزایش درآمدها به مقوله توسعه صادارت توجه ویژه می شود چرا که مقوله صادارات راه نجات بخش کشاورزی است  و بسترهای لازم را جهت صادرات نیز مهیا شده است.
وی اظهار کرد:  در آذربایجان غربی با وجود بخش صنعت اما باید همچنان به کشاورزی به دلیل اینکه منجر به افزایش درامدهای مردم می شود توجه شود لذا جهت رونق اقتصادی در بخش کشاورزی در این استان باید به مقوله توسعه محصولات کشاورزی نگاه ویژه کرد که در سایه آن شاهد تحقق یکی از محورهای افق 1404 یعنی برخورداری مردم از اقتصاد پویا شد.
شهردار ارومیه عنوان کرد: هدف گذاری در توسعه صادرات محصولات کشاورزی استان  با مهیا شدن بستر های لازم طی سال های اخیر رقم خورده است بطوریکه که شاهد افزایش صادارات محصولات به داخل و کشورهای خارج  بودیم و پیش بینی میشود که امسال نیز در حدود 400 هزار تن سیب و 100 هزار تن انگور صادر شود. 
وی از برگزاری جشنواره های میوه های فصلی در تابستان و بازاریابی محصولات در سایه  برگزاری این جشنواره خبر داد و گفت: باید از فرصت های لازم جهت صادارات میوه های هسته دار چون گیلاس به خارج از کشور با توجه به تقاضای بازارهای خارجی استفاده کرد.
شهردار ارومیه گفت:  جهت توسعه صادرات محصولات کشاورزی با فراهم سازی بسترهای لازم در کنار دستگاه های زیر ربط چون صنعت و معدن و تجارت  و جهاد کشاورزی هستیم و اینکه به این موضوع بخشی نگاه نکنیم و باید هر چقدر در توان داریم برای تحقق امر صادارات تلاش کرد.  وی در پاسخ به این گفته های برخی اشخاص که چرا شهرداری به این مقولات ورود می کند، بیان کرد: متولی فروش محصولات کشاورزی  و تنظیم بازار فروش سازمان میوه و تره بار شهرداری ارومیه است و این شهرداری است که باید پیشرو در امر صادرات و بازاریابی در داخل و خارج از کشور باشد تا در سایه این اقدامات محصولات کشاورزی به فروش رسد و شاهد رونق اقتصادی باشیم.
حضرت پور با بیان اینکه  از بهمن سال گذشته  صادارت هندوانه  از ارومیه به اروپا  از میدان میوه و تره بار شهرداری ارومیه  صورت می گیرد ،  بیان کرد: در حال حاضر میدان میوه و تره بار شهرداری ارومیه به بزرگترین جایگاه صادرات محصولات کشاورزی استان مبدل شده است  بطوری روزانه از این میدان شاهد صادارات محصولات کشاورزی چون صادارات روزانه 200 تریلی هندوانه به خارج از کشور هستیم.
وی بیان کرد: محصول هندوانه می توانست ازشهر جیرفت صادرشود ولی چون می خواستیم این مهم در ارومیه اتفاق بیافتد تا با بازاریابی مناسب ارومیه به عنوان مرکز صادارات محصولات کشاورز به اروپا  شناخته شود  تا همواره تجار از کشورهای مختلف در این شهرجهت  امر صادارات محصولات کشاورزی حضور داشته باشند.
شهردار ارومیه تاکید کرد:  هر چقدر بتوانیم با تولید محصولات با کیفیت و رعایت استاندار ها توسط تاجران در امر صادارت گام برداریم به هم اندازه شاهد افزایش درامد ها در بخش  کشاورزی خواهیم بود.
وی افزود:با ارائه برنامه ها و پیگیری های لازم با توجه به تقاضای بازار شاهد  توسعه صادرات محصولات با کیفیت بهتری در فصل اوج تولید محصولات کشاورزی باشیم که در سایه این مهم  شاهد رونق اقتصادی در بخش کشاورزی، کاهش آسیب های اجتماعی چون سرقت در فصل تابستان بود.
شهردار ارومیه یادآور شد:  هر چقدربه بخش کشاورزی این استان به عنوان قطب کشاورزی کشور توجه ویژه شود به همان اندازه شاهد اشتغال بیشتر در این حوزه و کاهش آسیب های اجتماعی  و رونق اقتصادی در بخش هتل، حمل و نقل و در نتیجه عمران و آبادانی  خواهیم بود  و تنها راه نجات استان در تحقق این مهم است.
وی ادامه داد: اگر امروز در سطح کشور در رتبه 28 در برخی  شاخص ها هستیم می توان  با اراده مردم،  تصمیمات و پیگیری های مناسب به رتبه های نخست دست یافت چرا این استان با دارا بودن ظرفیت های بی شمار ازنظر بسیاری از شاخص ها در رده های پنجم وششم قرار دارد .
شهردار ارومیه با تشکر از استاندار آذربایجان غربی بدلیل آغاز حرکت های جهت توسعه استان در بخش سرمایه گذاری و صادرات و رونق تولید داخلی تشکر کرد.
وی با بیان اینکه انجام اقدامات لازم جهت تحقق توسعه و رونق در بخش کشاورزی منجر به افزایش درآمدهای مردم و افزایش درآمدهای مردم باعث  افزایش منابع مالی شهرداری جهت توسعه و آبادانی شهر می شود، بیان کرد:  رونق اقتصادی در بخش کشاورزی منجر به افزایش سرانه درآمد مردم می شود و این یعنی یکی از محورهای افق 1404 یعنی برخورداری مردم از اقتصاد پویا تحقق می یابد .
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.