معاون امور معادن و صنایع معدنی سازمان صنعت، معدن وتجارت آذربایجان غربی گفت: 19 کیلومتر جاده دسترسی به معادن شمال استان آماده بهره برداری است.

به گزارش ایسنا منطقه آذربایجان غربی پریسا عابد پور در جمع خبرنگاران گفت: از طرح های زیربنایی پیش بینی شده از محل درآمدهای فعالیت های معدنی در استان 19 کیلومتر جاده دسترسی به معادن شمال استان آماده بهره برداری می باشد.

وی تصریح کرد: این جاده از سه راهی ایواوغلی تا معادن منطقه دول کندی به طول 19 کیلومتر اجرا و به اتمام رسیده است که با افتتاح این جاده روستا های سیه باز و دول کندی و ... نیزاز جاده اسفالت برخوردار خواهند شد.

وی در ادامه افزود : پروژه های زیر بنایی از محل درآمدهای امور معادن استان با هدف محرومیت زدایی و ایجاد زیر ساخت های مورد نیاز مناطق معدن خیز جهت توسعه این مناطق انجام می شود.

عابدپور بیان کرد: در آذربایجان غربی تا کنون حدود 60 کیلومتر راه دسترسی به معادن استان با هزینه ای بالغ بر 323 میلیارد ریال به اتمام رسیده است.

معاون امور معادن و صنایع معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی ادامه داد: تا کنون راه های دسترسی به معادن شهرستان های پیرانشهر و تکاب به بهره برداری رسیده و راه دسترسی به معادن شهرستان مهاباد نیز در به زود قابل افتتاح خواهد شد.

وی در خصوص ادامه اجرای این پروژه ها عنوان کرد: در ادامه اجرای پروژه های ایجاد زیرساخت و زیربناهای استان پروژه های جدیدی در زمینه برق رسانی، آب رسانی، تعمیر جاده های روستای و بهسازی و آسفالت جاده های مورد استفاده معادن در استان اجرایی خواهد شد.

عابدپوردر خصوص مزایای این پروژه های اظهار کرد: روستا های اطراف معادن و روستاهایی که در مسیر اجرای این طرح ها قرار داراند نیز از این امکانات و زیر ساخت ها بهرمند خواهند شد.


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.