نماینده مردم ماکو،چالدران ،شوط و پلدشت در مجلس شورای اسلامی گفت: از هیچ تلاشی برای رفع مشکلات عشایر دریغ نشود.
به گزارش ایسنا منطقه آذربایجان غربی عین الله شریف پور در اولین جلسه شورای عشایری شهرستان ماکو گفت: بمنظور رفاه حال عشایر شهرستان‌های ماکو ، چالدران شوط و پلدشت مجوز تامین و توزیع بیش از پنج هزار تن جو در این سالها گرفته شده است.
وی افزود: مسئولین باید خدمت به قشر زحمتکش عشایر را جزو افتخارات دوران مدیریتی خود بدانند و در این راه از هیچ تلاشی فروگذار نباشند.
همچنین حسین عباسی فرماندار ماکو نیز با تاکید بر لزوم تدوین برنامه مدون حل مسائل و مشکلات عشایر گفت: نباید جلسات شورای عشایری منحصر به فصل کوچ باشد و باید این جلسات به صورت مستمر و در قالب کمیته های تخصصی و کاربردی برگزار شود.
وی با بیان اینکه عشایر در کنار نیروهای نظامی، انتظامی و امنیتی حافظان اصلی امنیت این مرز و بوم هستند افزود: توسعه اقتصادی عشایر باید همگام با توسعه سیاسی ،اجتماعی و امنیتی صورت بپذیرد و در این صورت میتوان به موفقیت دست یافت.
زینالزاده مدیرکل امور عشایر استان نیز در این جلسه گفت : عشایر شهرستان ماکو متشکل از دو ایل جلالی و میلان می باشد و بر اساس آمار شبکه دامپزشکی ۱۷۵ هزار راس دام کوچک و ۱۱ هزار و ۵۰۰ راس دام سنگین دارند و سالانه  ۵ هزار تن شیر ، ۱۵۰۰ تن گوشت و ۳۰۰ تن پشم تولید می کنند . 
وی با بیان اینکه عشایر ۳/۵ درصد جمعیت استان را تشکیل می دهند افزود: جمعیت عشایر شهرستان ماکو در قشلاق ۲۲ هزار و ۵۰۰ نفر و در مناطق ییلاقی ۱۲۶۰۰ نفر است که کوچ آنها از ۲۵ خرداد آغاز می شود.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.