رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: بر اساس برآوردهای انجام شده ۶۰۰ هزار تن گندم مازاد بر نیاز زراعین استان به صورت تضمینی توسط مراکز خرید دولتی در سال زراعی جاری در شرایط مطلوب خریداری می شود.
به گزارش ایسنا منطقه آذربایجان غربی رسول جلیلی در جلسه هماهنگی خرید تضمینی گندم مازاد برنیاز زراعین استان در سال زراعی جاری اظهار کرد: خرید تضمینی گندم مازاد بر نیاز کشاورزان توسط مراکز خرید دولتی بر اساس اطلاعات ثبت اطلاعات کشت و تولید بهره برداران در سامانه جامع پهنه بندی و مدیریت داده های کشاورزی بر اساس دستورالعمل اعلامی مقام عالی وزارت جهاد کشاورزی انجام خواهد گرفت.
وی با بیان اینکه ۳۰ نفر ناظر برداشت ‌جهت کنترل ریزش محصول در مزارع حاضر خواهند شد، گفت : تعداد ۹۸۵ کمباین بومی ، ۱۷۰ کمباین مهاجر و ۲۸۳۰ دستگاه دروگر اماده به کار جهت برداشت به موقع مزارع گندم از هم اکنون برنامه ریزی شده است.
جلیلی بیان کرد:  ۶۴ مرکز خرید دولتی استاندارد برای خربد تضمینی گندم در استان وجود دارد که امکان افزایش این مراکز تا اغاز فصل خرید وجود دارد، افزود: مراکز خرید باید دارای باسکول استاندارد متصل به رایانه و دوربین دید در شب و ارتباط اینترنتی مناسب و محوطه مجهز به کف اسفالت با درب ورودی و خروجی قابل کنترل ، انبار مسقف و همچنین ظرفیت انبارداری متناسب با حجم برآوردی خرید مرکز باشند.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: با توجه به بارندگی های اخیری که در سال زراعی جاری داشتیم، پیش بینی می‌شود از ۳۷۵ هزار هکتار از مزارع زیر کشت محصول گندم در استان، بیش از ۷۵۰ هزار تن گندم برداشت شود.
وی افزود: بر اساس مصوبه هیئت دولت، قیمت خرید تضمینی هر کیلو گرم گندم برای سال جاری ۱۷ هزار ریال تعیین و ابلاغ شده است.
اکبر کرامتی معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌غربی نیز در این جلسه ابراز کرد: در سال زراعی جاری ۳۷۵ هزار و ۳۹۵ هکتار از اراضی زراعی استان زیر کشت محصول گندم و ۳۷ هزار و ۱۳۰ هکتار زیر کشت جو رفته است که در حال حاضر از سطح سبز بسیار مطلوبی برخوردار هستند.
وی بر لزوم ساماندهی و نظارت دقیق برمراکز خرید گندم به جهت جلوگیری از قاچاق محصول به جهت هم مرزی با سه کشور خارجی و جلوگیری از به مصرف رساندن آن برای دامها تاکید کرد.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.