احد هوشمند روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا حفظ آرمان های شهدا و گرامیداشت یاد و خاطره رزمندگان اسلام در طول هشت سال دفاع مقدس را از اهداف و رسالت های حوزه هنری دانست و افزود: «نمایشگاه عکس با موضوع زنان در دفاع مقدس» از برنامه های این حوزه به مناسبت سالگرد فتح خرمشهر است.
وی ادامه داد: «عصر شعر حماسه خرمشهر»، «دیدار با خانواده شهدا در ارومیه» و « نمایشگاه هنر انقلاب با موضوع مقاومت و پایداری» از دیگر برنامه های این حوزه است.
وی گفت: حوزه هنری در یک سال گذشته بیش از 10 عنوان برنامه فرهنگی و هنری را در قالب ویژه برنامه « سلام بر خرمشهر» در مکان‌های مختلف فرهنگی، هنری و مذهبی شهرستان ارومیه اجرا کرده بود.
به گزارش ایرنا حوزه هنری نهادی است که در جهت رشد و شکوفایی اندیشه و هنر فعالیت می کند؛ این حوزه نهادی است فرهنگی و هنری که از نظر حقوقی مستقل بوده و وابسته به سازمان تبلیغات اسلامی می باشد.
فراهم ساختن زمینه رشد و شکوفایی و گسترش هنر مبتنی بر معرفت اسلامی و متعهد به ارزش‌های انقلاب اسلامی، بهره گرفتن از هنر در تبیین و ترویج مبانی و ارزش های اسلامی و فضائل اخلاقی، تبیین و معرفی وجوه گوناگون و ویژگیهای ذاتی و فنی هنر و ادبیات اسلامی، دفاع از آرمانها و اصول انقلاب اسلامی از طریق شناخت علمی و دقیق جریان‌های هنری معارض با تفکر اسلامی و کشف راه‌های اصولی مقابله فرهنگی با آنها، ایجاد زمینه رشد استعدادها و خلاقیت‌های هنری و ادبی از طریق شناسایی، تربیت، تقویت و معرفی هنرمندان برجسته مسلمان و همچنین ایجاد جریان‌های هدایتگر هنری بر بنیاد تولید و نمونه آفرینی هنری و ادبی از رسالت های این نهاد است.
به گزارش ایرنا سوم خرداد سالروز حماسه همیشه تاریخ ایران، آزادی خرمشهر است؛ عملیات بیت المقدس در 10 اردیبهشت سال 1361 با هدف آزادسازی خرمشهر، پادگان حمیدیه، جفیر، هویزه، حسینیه و بخش های دیگری از میهن اسلامی در سه مرحله آغاز شد و در سوم خرداد همان سال خرمشهر را پس از 576 روز اشغال به آغوش وطن باز گردانید.
درایران از این روز و عملیات به عنوان نمادی از پیروزی، مقاومت و ایستادگی در برابر دشمن یاد می‌شود؛ شورای عالی انقلاب فرهنگی سوم خرداد را در تقویم رسمی ایران به عنوان روز مقاومت، ایثار و پیروزی نامگذاری کرده ‌است.
9939/7129
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.