حمزه بروجنی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در حدود سه ماه گذشته پنج هزار و 309 نفر از زندانیان آذربایجان غربی مشمول عفو صادره از سوی رهبر معظم انقلاب شدند.
وی اضافه کرد: از جمله مهمترین عوامل موفقیت در این بخش، تلاش مددکاران زندان های استان برای احصای شرایط زندانیان در سریع ترین زمان ممکن بود که موجب شد تا پرونده های بیشتری برای بررسی در نظر گرفته شود.
وی بیان کرد: با توجه به اعمال مواد و تبصره در بخشنامه ابلاغی عفو، تعدادی از مددجویان آزاد و حبس تعدادی از آنان کاهش می یابد.
مدیرکل زندان ها و اقدامات تامینی تربیتی آذربایجان غربی ادامه داد: امروزه کاهش جمعیت کیفری از مهمترین اولویت های نظام قضایی و سیستم زندانبانی اسلامی است و این موضوع و کاهش مجازات حبس از جمله تاکیدات رهبر معظم انقلاب اسلامی می باشد.
بروجنی گفت: اداره کل زندان ها در راستای دستیابی به کاهش جمعیت کیفری با استفاده از تمام ظرفیت های قانونی و با همراهی مسوولان قضایی استان در اعطای مرخصی، اشتغال، عفو موردی، آزادی مشروط و تعلیق مجازات اقدامات بسیار خوبی انجام داده است.
به گزارش ایرنا، به میمنت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی، هزاران نفر از زندانیان به پیشنهاد رییس قوه قضائیه و موافقت رهبر معظم انقلاب مشمول عفو یا تقلیل محکومیت شدند.
7129/8137
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.