به گزارش ایرنا حجت الاسلام ناصر خدایاری شامگاه دوشنبه در شورای هماهنگی سازمان ها و نهادهای زیرمجموعه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در آذربایجان غربی افزود: اوقاف صاحب سرمایه عظیمی است و با وقف مولد می تواند جایگاه وقف را در جامعه ارتقا دهد.
وی ادامه داد: مدیریت منابع در جامعه باید به نفع جمعیت باشد و توجه به این امر مسئله ای جدی و حائز اهمیت است.
وی بیان کرد: آذربایجان غربی از نظر برخی زیرساخت ها فرهنگی و هنری و عواملی از این قبیل عقب مانده است و توجه به این بخش جامعه ای بانشاط را بوجود می آورد.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان‌غربی نیز در این جلسه گفت: پنج هزار رقبه در سطح استان تا سه سال قبل دارای سند بود و طی سال های اخیر این رقم به حدود 17 هزار مورد رسیده است.
حجت الاسلام ناصر جوانبخت با اشاره به وجود 36 هزار رقبه در سطح استان، اظهار داشت: پنج هزار رقبه از این تعداد رقبه تولیت دار و 31 هزار رقبه نیز در اختیار اوقاف است.
وی با تاکید بر اینکه اخذ سند برای رقبه های استان طی سه سال اخیر با 85 سال قبل از آن برابری می کند، اضافه کرد: اخذ سند نخستین گام در تثبیت مالکیت موقوفات به شمار می رود.
وی ادامه داد: در حال حاضر موقوفات استان به 6 هزار و 500 مورد رسیده که از این تعداد حدود چهار هزار مورد مسجد بوده و مابقی موقوفه های منفعتی است.
وی با اشاره به لزوم ترویج فرهنگ وقف در جامعه گفت: در همین راستا 81 انجمن یاور وقف در حوزه های مختلف در آذربایجان غربی راه اندازی شده تا میزان وقف در جامعه افزایش یابد.
مدیر حج و زیارت آذربایجان غربی در این جلسه گفت: تبلیغ وقف امری پسندیده است که این روزها در جامعه کاهش یافته است و باید مسوولان برای ترویج آن اهتمام جدی داشته باشند.
محمدرضا ندیری اضافه کرد: با توسعه سرمایه گذاری در بخش موقوفات می توان بخش اقتصادی موقوفات را رونق بخشید.
به گزارش ایرنا نخستین شورای هماهنگی سازمان ها و نهادهای زیرمجموعه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در آذربایجان غربی (طی سال جاری) به میزبانی اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی برگزار شد.
9918/7129
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.