فخرالدین مام علی روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: این افراد که همگی از اهالی مهاباد بودند برای جمع آوری گیاهان کوهی به این منطقه رفته بودند.
وی اضافه کرد: روز گذشته طی تماس تلفنی یکی از شهروندان مبنی بر سقوط یک دستگاه خودرو به دره «تاله جار»، سه دستگاه آمبولانس و خودرو کمک بار هلال احمر و یک دستگاه آمبولانس شبکه بهداشت و درمان به منطقه اعزام شد.
مام علی گفت: به دلیل طولانی بودن مسیر و مرزی بودن این منطقه بلافاصله هماهنگی های لازم با فرمانداری و نهادهای مرتبط انجام شد و قبل از رسیدن به محل حادثه تعدادی از شهروندان نسسبت به حمل مصدومان به نزدیکی روستا اقدام کردند.
وی ادامه داد: یکی از این افراد که در همان لحظه حادثه فوت کرده بود و 2 نفر دیگر از سرنشینان این خودرو به بیمارستان نبی اکرم (ص) اشنویه انتقال داده شدند.
به گزارش ایرنا منطقه «تاله جار» در 30 کیلومتری غرب اشنویه و در منطقه صفر مرزی واقع شده و هر ساله در فصل بهار پذیرای شمار زیادی از ساکنان منطقه و دیگر شهرستان های همجوار برای جمع آوری گیاهان کوهی است.
اشنویه از شهرهای جنوبی آذربایجان غربی است که در امتداد مرزی های ایران با کشورهای عراق و ترکیه قرار دارد؛ آذربایجان غربی یکی از مهمترین رویشگاه های گیاهان کوهی خوراکی و دارویی در کشور به شمار می رود و از نظر تنوع گیاهان رتبه نخست کشور را به خود اختصاص داده است.
آمار دقیقی از میزان برداشت این نوع گیاهان در استان وجود ندارد اما هر ساله صدها تُن گیاهان خوراکی در آنها برداشت می شود که علاوه بر بازارهای محلی به استان های همجوار نیز ارسال می شود.
9870/6185/3072
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.