به گزارش ایرنا «تتسواُ ای سونو /Tetsuo Isono» روز شنبه در نشست تدوین استراتژی توسعه گردشگری شمال غرب کشور در ارومیه افزود: پیرو هماهنگی‌های قبلی به منظور بهره ‌گیری هر چه بیشتر از ظرفیت‌های موجود بین‌المللی، برنامه مدیریت و توسعه گردشگری استان‌های شمال‌غرب کشور پیشنهاد و برنامه ‌ریزی برای آغاز مراحل اجرایی آن انجام شده است.
وی اضافه کرد: ایجاد و اعمال مدیریت یکپارچه، توسعه و افزایش سرمایه گذاری در توسعه توریسم و بالا بردن میزان مشارکت جوامع در این زمینه توسعه در قالب این همکاری دنبال می شود.
وی ادامه داد: طرح جامع گردشگری عنوان هفت استان شمال غرب کشور شامل آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، کردستان، قزوین و زنجان تدوین می شود.
وی بیان کرد: مشاوران جایکا هم اکنون با حضور در این استان ها در زمینه امکان سنجی و جمع آوری اطلاعات فعال هستند که اگر این طرح امسال آغاز شود در سال 2022 طرح نهایی آماده می شود.
وی با بیان اینکه آذربایجان غربی به واسطه ظرفیت های غنی تاریخی و فرهنگی از استان های شاخص مورد توجه جایکا به شمار می رود، گفت: با توجه به اینکه ظرفیت های شاخص گردشگری و 2 سایت جهانی منطقه شمال غرب کشور در این استان قرار دارد، گروه کارشناسان جایکا توجه ویژه ای به این منطقه خواهند داشت.
وی اضافه کرد: دارای بودن بیش از 900 کیلومتر مرز مشترک نیز ظرفیت بسیار شگرفی در این استان برای توسعه گردشگری است.
مشاور جایکا در زمینه صنعت توریسم در ایران اظهار داشت: با توجه به تقاضای سازمان میراث فرهنگی و سیاست های توسعه صنعت توریسم در این کشور جایکا موظف به همکاری با ایرانیان است.
ای سونو بیان کرد: اگر این همکاری ها با ایران به نتیجه برسد قابلیت تبدیل شدن به یک الگوی جهانی را دارد و جایکا جلوه های گردشگری کشور را در نشریات خود تبلیغ خواهد کرد.
بر همین اساس گروه کارشناسان جایکا (آژانس همکاری های بین المللی ژاپن) طی 2 ماه جاری به جمع آوری اطلاعات دقیق و بازدید از ظرفیت های گردشگری استان های شمال غرب کشور و پس از آن به تعریف اقدامات اولیه جهت پیشبرد اهداف توسعه گردشگری اقدام خواهند کرد.
به گزارش ایرنا جایکا نام یک سازمان دولتی مستقل بین‌المللی در ژاپن است که در زمینه توسعه به دولت ژاپن و همچنین کشورهای در حال توسعه کمک می‌کند.
7125/7129
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.