رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی آذربایجان غربی از افزایش 66 درصدی صاعقه زدگی در استان از ابتدای سالجاری خبرداد.

دکتر بهرامی در گفت وگو با خبرنگار ایسنا منطقه آذربایجان غربی با بیان اینکه طی سال جاری در استان 5 نفر دچار صاعقه زدگی شدند گفت: از اوایل فروردین ماه سال جاری تاکنون تعداد 3 نفر بر اثر اصابت صاعقه فوت و 2 نفر دیگر نیز مصدوم شده اند.

وی با بیان اینکه امسال یک نفر در مهاباد، یک نفر در چالدران و 3 نفر در میاندوآب دچار صاعقه زدگی شدند گفت: در مدت زمان مشابه سال گذشته 3 نفر در استان دچار صاعقه زدگی شده و فوت شدند که این افزایش 66 درصدی صاعقه گرفتگی امسال نسبت به سال گذشته در مدت زمان مشابه را نشان می دهد.

بهرامی با اشاره به اینکه متاسفانه آمار مسمومیت با قارچ ازاول فروردین ماه تا 20 اردیبهشت ماه نسبت به زمان مشابه سال قبل 31 درصد افزایش یافته است خاطر نشان کرد: امسال 34 نفر در اثر مصرف قارچ در استان دچار مسمومیت شده و یک نفر جان خود را ازدست داده که ارومیه با 22 نفر بیشترین تعداد مسمومین را داشته است.

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی آذربایجان غربی با اشاره به غرق شدگان نیز افزود: امسال از 12 نفری که در استان دچار غرق شدگی شدند 7 نفر فوت و 5 نفر به مراکز درمانی اعزام شدند.

وی  ادامه داد: آمار غرق شدگی به میزان 140 درصد از ابتدای سال جاری تا 20 اردیبهشت ماه نسبت به زمان مشابه سال قبل افزایش داشته  است.


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.