مصطفی چترآذر روز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: روز گذشته پس از دریافت گزارشی مبنی بر برداشت بی رویه و خارج از عرف گیاهان کوهی توسط افرادی سودجو از شهرستان های همجوار، ماموران اداره منابع طبیعی در محل حاضر شدند.
وی افزود: با حضور ماموران این اداره 6 نفر از شهرستان های همجوار مشاهده شدند که در حال برداشت گیاهان بهاری در کوه های «تاله جار» به صورت خارج از عرف و به منظور خرید و فروش بدون کسب مجوز از اداره منابع طبیعی بودند.
وی بیان کرد: این افراد که پس از برداشت در حال رفتن از این منطقه بودند که توسط ماموران اداره منابع طبیعی شناسایی و جهت تشکیل پرونده و پیگیری قضایی به اداره منابع طبیعی معرفی شده و محموله آنها نیز ضبط شد.
رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری اشنویه افزود: شهروندان و افرادی که اقدام به جمع آوری و برداشت گیاهان بهاری و کوهی می کنند باید به صورت محدود این کار را انجام دهند و درصورت جمع آوری گسترده نیاز به اخذ مجوز از اداره منابع طبیعی و ابخیزداری دارند.
به گزارش ایرنا منطقه «تاله جار» در 30 کیلومتری غرب اشنویه و در منطقه صفر مرزی واقع است و هر ساله در فصل بهار پذیرای شهروندان اشنویه برای جمع آوری گیاهان کوهی است.
آذربایجان غربی یکی از مهمترین رویشگاه های گیاهان کوهی خوراکی و دارویی در کشور به شمار می رود و از نظر تنوع گیاهان رتبه نخست کشور را به خود اختصاص داده است.
آمار دقیقی از میزان برداشت این نوع گیاهان در استان وجود ندارد اما هر ساله صدها تن گیاه خودرو برداشت می شود که علاوه بر بازارهای محلی به استان های همجوار نیز ارسال می شود.
اشنویه در جنوب آذربایجان غربی و هم مرز با کشورهای عراق و ترکیه واقع شده است.
9870/6185/2093
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.