جعفر علیزاده روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: امسال با توجه به بارش ها و کاهش دمای هوا، کشاورزان این شهرستان کشت این محصول را اندکی دیرتر از سال های قبل آغاز کردند و این محصول امسال در حدود یکهزار و 400 هکتار کشت شد.
وی اضافه کرد: طبق بررسی های انجام شده میزان کشت چقندرقند در مقایسه با یکهزار و 860 هکتار زیرکشت سال زراعی گذشته 260 هکتار کاهش یافته است.
وی یادآور شد: سال گذشته در مجموع بیش از 85 هزار تُن چغندرقند در سطح اراضی کشاورزی این شهرستان برداشت و تحویل کارخانه های قند ارومیه، میاندوآب و خوی شد.
علیزاده اظهار داشت: میانگین برداشت چغندرقند در مزارع این شهرستان بیش از 50 تن در هکتار با عیار 14 تا 18 است که سال گذشته چغندرقند با عیار 16 به قیمت هر کیلوگرم 31 هزار و 200 ریال از کشاورزان خریداری شد.
به گزارش ایرنا چغندرقند جزء گیاهان یک ساله است که هر سال در اردیبهشت ماه به صورت مکانیزه کشت می شود و برداشت آن از 15 شهریور آغاز می شود و تا پایان آذرماه ادامه می یابد.
مهاباد در جنوب آذربایجان غربی و 116 کیلومتری مرکز استان واقع شده و دارای بیش از 80 هزار هکتار اراضی مستعد کشاورزی و باغی است.
3020/6185/3072
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.