محمدسعید امیدی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این جوان تکابی بر اثر واژگونی خودرو سواری پراید در 14 کیلومتری محور تکاب - بیجار حوالی روستای دورباش، از ناحیه سر، فک و صورت مصدوم شد.
وی بیان کرد: این مصدوم تصادفی باید در کمترین زمان ممکن به مراکز درمانی مجهز منتقل می شد و امکان اعزام جاده ای وی به علت طولانی بودن مسیر وجود نداشت.
سرپرست مرکز فوریت های پزشکی تکاب ادامه داد: بلافاصله پس از انتقال این مصدوم به اورژانس این شهرستان با درخواست این مرکز، بالگرد اورژانس هوایی استان زنجان وارد تکاب شد و مصدوم تصادفی که وضعیت مناسبی نیز نداشت را برای درمان سریع به بیمارستان آیت الله موسوی این استان منتقل کرد.
امیدی گفت: جمعه گذشته نیز یک پسر 14 ساله اهل این شهرستان که در یک سانحه رانندگی از ناحیه سر به شدت مصدوم شده بود برای درمان سریع توسط بالگرد اورژانس هوایی به بیمارستان آیت الله موسوی زنجان اعزام شد و با دریافت به موقع خدمات پزشکی هم اینک حال مساعدی دارد.
وی با اشاره به بهبود ارائه خدمات درمانی به بیماران با راه اندازی اورژانس هوایی در تکاب اظهار داشت: از بهمن ماه سال گذشته تاکنون 6 ماموریت اورژانس هوایی در این شهرستان با موفقیت انجام و موجب نجات جان و بهبودی بیماران بدحال و مصدومان تصادفی شده است.
به گزارش ایرنا، تکاب با اقدامات و هماهنگی های انجام شده بین دانشگاه های علوم پزشکی آذربایجان غربی و زنجان از سه ماه پیش زیرپوشش خدمات اورژانس هوایی زنجان قرار گرفته است.
این شهرستان با 81 هزار نفر جمعیت در منطقه ای کوهستانی در جنوب آذربایجان غربی واقع شده و دارای جاده های سخت گذر است و با توجه به فاصله 330 کیلومتری آن با مرکز آذربایجان غربی (ارومیه)، انتقال و اعزام بیماران اورژانسی برای دریافت خدمات درمانی به صورت زمینی مدت زمان زیادی را طلب می کند.
تکاب در فاصله 230 کیلومتری زنجان واقع شده و با توجه به وضعیت مطلوب تر راه های دسترسی تکاب و زنجان هم اینک نیز بسیاری از شهروندان برای انجام امور درمانی خود به این شهر مراجعه می کنند.
7514/2093
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.