سروان رضا ایزدی روز پنجشبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: با پایان یافتن مرحله نهایی درس آمادگی دفاعی دانش آموزان این شهرستان 900 دانش آموز مقاطع دوره دوم متوسطه در چهار روز با سلاح گرم آشنا و نحوه تیراندازی کردن را فرا گرفتند.
وی بیان کرد: دانش آموزان دهم و دوازدهم مقاطع دوره دوم متوسطه درس آمادگی دفاعی را به عنوان یک نوع برنامه پدافند غیرعامل فرا گرفته و در 2 مرحله تئوری و عملی می‌گذرانند.
وی افزود: دانش آموزان در مرحله اول با امداد و کمک‌های اولیه، عملیات نجات و اطفای حریق و در مرحله دوم به صورت عملی با سلاح گرم و فنون تیراندازی آشنا می‌شوند.
سروان ایزدی تصریح کرد: در سال تحصیلی جاری در سطح شهرستان یکهزار و 300 دانش آموز در دوره‌های آمادگی دفاعی شرکت کردند که از این تعداد 400 دانش آموز دختر فقط مرحله اول را به صورت تئوری آموزش‌های لازم را فرا گرفتند و 900 دانش آموز پسر نیز در هر 2 مرحله شرکت داشته‌اند.
وی با بیان اینکه آموزش دوره‌های آمادگی دفاعی بر عهده یک سر‌مربی و 27 مربی است، اضافه کرد: 900 دانش آموز پسر به مدت 4 روز از 8 تا 12 اردیبهشت در میدان تیر حضور یافته و فنون تیراندازی کردن را آموزش دیدند.
به گزارش ایرنا، در سردشت 25 هزار و 340 نفر دانش آموز مشغول به تحصیل هستند که از این تعداد سه هزار و 547 دانش آموز در 27 مدرسه با 167 کلاس در دوره دوم متوسطه تحصیل می‌کنند.
7562/ 3020
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.