حجت الاسلام ناصر خدایاری روز پنجشنبه در حاشیه ویژه برنامه آذربایجان غربی در سی و‌ دومین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران در گفت و‌گو‌با خبرنگار ایرنا افزود: برنامه های جنبی نظیر «پرفورمنس» آقای قوجاری،( نقاشی با موسیقی) سخنرانی هایی پیرامون تاریخ و فرهنگ آذربایجان غربی درواقع تابلو و‌بنری از ظرفیت ها و قابلیت های فرهنگی استان بود.
وی هدف از برگزاری این مراسم در نمایشگاه بین المللی کتاب تهران را معرفی قابلیت ها و ظرفیت های تاریخی فرهنگی استان عنوان کرد و ‌گفت: این برنامه بستری برای تبلیغ پتانسیل های استان به دیگر استان های کشور بود.
وی اظهار داشت: بهتر بود در این مراسم از نمایندگان مجلس، ترک زبانان ساکن در تهران نیز برای این جشنواره دعوت می شدند تا از نزدیک محصولات فرهنگی و تازه های نشر استان را ببینند.
حجت الاسلام خدایاری با بیان اینکه استان ما باید به رشد قابل توجهی برسد گفت: زیر ساخت های نمایشگاه های کتاب استان هم به لحاظ کمی و هم به لحاظ کیفی توسعه یابد و در این صورت درصد فروش ناشران افزایش می یابد و منفتی نصیب آنها می شود.
وی ادامه داد: امید می رود با آسیب شناسی و‌رفع نواقص در سال های آینده حضور شایسته ایی در نمایشگاه ها داشته باشیم.
حجت الاسلام خدایاری با اشاره به نمایشگاه بین المللی کتاب تهران گفت: این نمایشگاه فرصتی فراهم کرد تا ظرفیت های فرهنگی و هنری و تازه های نشر استان ها معرفی شود.
وی با بیان اینکه همچنین این نمایشگاه زمینه ای برای تبلیغ فرهنگ کتابخوانی و ‌نهادینه شدن این مهم درجامعه است گفت: علاوه براین عرضه کتاب های مختلف در نمایشگاه، این حقیقت را روشن می کند که علاوه بر سرمایه اقتصادی، فنی، صنعتی سرمایه بزرگی بنام سرمایه فرهنگی داریم.
وی افزود: فرهنگ با مطالعه و کتابخوانی تقویت ‌می شود و در حقیقت کتاب و فرهنگ پلی است میان کشورها و از این طریق می توان فرهنگ کشور خود را معرفی می کرد.
به گزارش ایرنا، آذربایجان غربی امسال برای دومین بار در نمایشگاه بین المللی کتاب تهران حضو یافت.
سی‌و‌دومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با شعار «خواندن توانستن است» از 4 تا 14 اردیبهشت ماه در مصلی امام خمینی (ره) در حال برگزار است.
آذربایجان غربی 140 انتشاراتی، 55 ناشر نیمه فعال و 35 ناشر غیرفعال دارد.
8135/ 3020
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.