به گزارش ایرنا ولی حسینی روز دوشنبه در آیین اختتامیه و تجلیل از سومین جشنواره سفیران سلامت آذربایجان غربی افزود: 80 هزار نفر دانش آموز در سه مقطع تحصیلی به عنوان سفیران سلامت در این استان فعالیت می کنند که بیش از چهارده درصد کل دانش آموزان استان را شامل می شود.
وی با اشاره به اینکه در سطح کشور یک میلیون و 700 هزار دانش آموز جزء سفیران سلامت هستند، بیان کرد: اگر در حوزه سلامت پیشگیری مد نظر باشد، دیگر به جنبه درمان محور و افزایش روز افزون تخت های بیمارستانی نیازی نیست.
وی اظهار داشت: پیشرفت علم و تکنولوژی موجب شده است تا تحرک افراد جامعه کم شود و بیشتر دانش آموزان مشکل چاقی داشته باشند و اکنون طبق آمار موجود 35 درصد جامعه دارای کلسترول خون بالا هستند.
«حسینی» درباره محیط زیست، سلامت و چالش های این بخش گفت: آلودگی هوا و خاک و آب باعث شده است تا امروز یکی از مهمترین چالش ها در این زمینه موضوع حفاظت از محیط زیست باشد.
وی اظهار داشت: این موضوع دولت را مکلف کرده است تا دستگاه ها دور هم جمع شوند و با حداقل ها این مشکلات را با فرهنگ سازی حل کنند.
علی نظری، مدیر کل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی هم در این آیین گفت: اتفاق ها و حوادثی که ناشی از تخریب محیط زیست بوده، همچون معضل خشکی دریاچه ارومیه جامعه را با مشکلات فراوانی مواجه می کند.
وی اظهار داشت: ارتباط تنگاتنگی بین سلامت و محیط زیست و هفته سلامت وجود دارد و در این هفته باید نسبت به فرهنگ سازی در این زمینه تلاش شود.
وی گفت: اگر از هم اکنون این موضوع به کودکان و نوجوانان منتقل و آموزش داده نشود، تحقق آن در آینده امکان پذیر نخواهد بود.
نظری با بیان اینکه زمینه و بستر برای حفاظت از محیط زیست و جنگل ها و مراتع و دریاها فراهم است، گفت: دلیل اصلی سیل در گلستان تخریب جنگل ها و مراتع بوده و قبلا در این زمینه هشدار داده شده بود.
وی افزود: صدا و سیما و رسانه ها در بحث فرهنگ سازی و اطلاع رسانی باید فعال باشند.
به گزارش ایرنا در این آیین از شرکت کنندگان در سومین جشنواره سفیران سلامت استان با اهدای لوح و هدایایی تجلیل و میثاق نامه سفیران سلامت توسط مدیر کل آموزش و پرورش و مدیر کل حفاظت محیط زیست استان رونمایی شد.
آذربایجان غربی دارای 122 مراقب سلامت بوده و 780 نفر دیگر برای فعالیت در سطح مدارس نیاز است؛ این استان دارای 594 هزار دانش آموز است.
7125/3072
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.