علی محمدی ایروانلو روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در اعتبارات سال گذشته نیز جهت اجرای عملیات مکانیکی و بیولوژیکی طرح های آبخیزداری شهرستان، هفت میلیارد و 280 میلیون ریال اختصاص یافته بود.
وی اضافه کرد: یکی از راهکارهای جلوگیری از بروز سیل اجرای طرح های آبخیزداری است که با هزینه بسیار کمتری می تواند از بروز خسارت های قابل توجه جلوگیری کند.
وی با اشاره به اینکه روستای بسطام در مسیل قرار گرفته است، بیان کرد: امسال سد بتنی غلطکی در این بخش برای جلوگیری از سیل در بالادست روستا احداث می شود.
فرماندار چایپاره تاکید کرد: اجرای طرح های آبخیزداری مانع رسوب و فرسایش خاک می شود و این مهم در توسعه حفاظت از خاک، افزایش منابع آب های زیرزمینی و توسعه بسترهای اقتصادی و اجتماعی بسیار اثرگذار است.
به گزارش ایرنا، شهرستان چایپاره از جمله شهر های نیازمند آبخیزداری در استان به شمار می رود زیرا این شهر از یک سو منابع آبی لازم جهت ذخیره سازی و مصرف در بخش کشاورزی را دارا بوده و از سوی دیگر این بخش سهم قابل توجهی از اقتصاد منطقه را به خود اختصاص داده است.
آبخیزداری به علم و هنر برنامه ‌ریزی مستمر و اجرای اقدام‌ لازم جهت مدیریت منابع حوزه‌های آبخیز اعم از طبیعی، کشاورزی، اقتصادی و انسانی بدون ایجاد اثرات منفی در منابع آب و خاک گفته می شود و می‌ تواند به صورت مکانیکی یا بیولوژیکی باشد.
چایپاره درشمال استان آذربایجان غربی واقع شده است.
8135/2093
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.