به گزارش ایرنا، علی مکرمی روز شنبه در کلاس توجیهی زمین پاک در پژوهش سرای دانش آموزی امام صادق (ع) این شهرستان افزود: توجه به دغدغه های فعالان محیط زیست و دوستداران طبیعت در زمینه ارتقای شاخص های زیست محیطی بسیار موثر است و مسوولان ادارات در این زمینه باید فعالانه تر عمل کنند و از مشارکت و مشورت این قشر در اجرای برنامه های خود بهره مند شوند.
فرماندار تکاب ادامه داد: تغییر نگرش در حفاظت از محیط زیست نیازمند فرهنگ سازی، پیشگیری و آموزش های مستمر و مداوم است.
مکرمی اظهار داشت: برای ایجاد زمین پاک و محیطی عاری از زباله باید آحاد مردم مشارکت کنند و از این رو فعالان فضای مجازی و شبکه های اجتماعی باید بسترهای لازم برای فرهنگ سازی و آموزش همگانی در حفظ محیط زیست و صیانت از طبیعت را فراهم کنند.
وی با تاکید بر استفاده از ظرفیت مدارس در آشنایی نسل جوان و نوجوان در حفاظت از محیط زیست افزود: اداره محیط زیست با همکاری آموزش و پرورش باید آموزش های زیست محیطی دانش آموزان را از سنین کودکی و نوجوانی جدی بگیرند و با برنامه ریزی مدون دوره های مختلف و متنوعی برای دانش آموزان برگزار کنند.
به گزارش ایرنا، فرماندار و جمعی از مسوولان محلی به همراه دوستداران محیط زیست امروز /شنبه/ در اقدامی نمادین به مناسب روز ملی زمین پاک، زباله های معابر عمومی کمربندی شهر تکاب را جمع آوری کردند.
دوم اردیبهشت مصادف با 22 آوریل سال میلادی به عنوان روز جهانی زمین پاک نامگذاری شده است و برنامه های این روز امسال در کشورمان با شعار «حفاظت از گونه های زیستی، نه به زباله و نه به کیسه های پلاستیکی» برگزار می شود.
تکاب با 81 هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان غربی واقع است و بیش از 200 نفر به عنوان فعال محیط زیست و دوستدار طبیعت در این شهرستان فعالیت می کنند.
7514/6185/3072
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.