به گزارش ایرنا، روابط ‌عمومی ماکسیم با ارسال نامه ای به دفتر ایرنای مهاباد که روز چهارشنبه وصول شد، ادعا کرد که براساس نامه دادستان کل کشور عالی‌ترین مقام پیشگیری و تعقیب تخلفات و جرایم، خطاب به دادستان‌های مراکز استان‌ها در خصوص فعالیت شرکت‌های حمل‌ و نقل مسافر و بار اینترنتی «باید از هرگونه برخورد و ممانعت از کسب ‌و کار این ‏شرکت‌ها به درخواست شهرداری‌ها خودداری به عمل آید».
در این نامه همچنین آمده است: معاونت حقوقی ریاست جمهوری طی شیوه‌نامه «تشکیل و نحوه عمل کارگروه کاهش موانع کسب‌ و کارهای مجازی از طریق ساماندهی و کاهش شکایت دستگاه‌ها و به طرفیت آنها» مقرر کرده است که این حکم به کلیه وزارتخانه‌ها، سازمان‌ها، شرکت‌های دولتی، استانداری‌ها و سایر دستگاه‌های اجرایی ابلاغ شود که اگر هر کدام از دستگاه‌های دولتی قصد شکایت از متصدیان کسب ‌و کار و کارآفرینان مورد بحث را داشته باشد، باید مراتب را در قالب درخواست تجویز شکایت جهت طرح و بررسی در کارگروه به رییس کارگروه اعلام کند.
در بخش دیگری از نامه شرکت راشاپارس رایان (ماکسیم) آمده است: شرکت‌های حمل‌ و نقل هوشمند نیز برای فعالیت ملزم به اخذ مجوز از اتحادیه کشوری صنف کسب‌ و کار مجازی‌ است و براساس این مجوز و تأیید مرکز اصناف و بازرگانان ایران، فعالیت ماکسیم در همه شهرهای ایران مجاز است و نیاز به هیچ‌گونه مجوز ‏مضاعفی نیست.
در این نامه تاکید شده است: هرگونه اقدام در جهت ‏اخلال در فعالیت این سامانه‌ها در زمره تخلف ‏و سرپیچی از مصوبه هیات دولت، معاونت حقوقی ریاست ‏جمهوری و دستور صریح دادستان کل کشور بوده و از این حیث ضمن ایجاد مسوولیت برای خاطیان، قابل ‏پیگیری قانونی است؛ بنابراین، ایجاد هرگونه مانع در این زمینه می‌تواند از مصادیق ماده یک قانون اجرای سیاست‌های کلی اصل 44 تحت عنوان اخلال در رقابت شمرده شود و ماکسیم حق هرگونه اقدام قانونی از مراجع ذیصلاح را برای خود محفوظ می‌داند.
سرپرست سازمان مدیریت حمل و نقل شهرداری مهاباد روز دوشنبه طی مصاحبه ای با ایرنا اظهار داشته بود که هرگونه فعالیت تاکسی های اینترنتی در این شهر به دلیل نداشتن مجوز از شهرداری خلاف قانون است و طبق قانون هر کس که قصد فعالیت در زمینه حمل و نقل و جابجایی مسافر را داشته باشد باید از شهرداری آن شهر مجوز بگیرد.
«شیرکو نورانی» مدعی شده بود که شهرداری مهاباد موضوع رعایت قانون در امور شهری را با جدیت پیگیری می کند و از این رو تاکسی های اینترنتی تا زمانی که مجوز اخذ نکنند فعالیتشان غیرقانونی است و شهروندان نباید از آنها استفاده کنند.
وی با اشاره به شکایت شهرداری از فعالیت تاکسیی اینترنتی با عنوان «ماکسیم» در مراجع قضایی نیز اظهار داشت: یکی از تخلف های ماکسیم جابجایی مسافر با خودروهای شخصی است که در جدول جرایم راهنمایی رانندگی نیز مبلغی به عنوان جریمه برای این تخلف در نظر گرفته شده است.
سرپرست سازمان مدیریت حمل و نقل شهرداری مهاباد، صدور مجوز به ماکسیم را مستلزم پذیرش شرایط مشخص شده در قانون ذکر کرد و افزود: شهرداری ها باید حمل نقل بار و مسافر را از طریق شرکت های بخش خصوصی یا تعاونی ساماندهی کنند و طبق آیین نامه این شرکت ها باید از شهرداری مجوز بگیرند.
شهر 168 هزار نفری مهاباد در مجموع دارای 505 دستگاه گردشی، 158 تاکسی خطی، 90 دستگاه ون، 915 تاکسی تلفنی، 42 دستگاه اتوبوس، 12 میدل باس و 6 مینی بوس است که کار حمل و نقل درون شهری را برعهده دارند.
6185/3072
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
7 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.