شیرکو نورانی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، اظهار داشت: طبق قانون هر کس که فعالیت حمل و نقل و جابجایی مسافر را داشته باشد باید از شهرداری آن شهر مجوز بگیرد.
وی افزود: شهرداری مهاباد موضوع رعایت قانون در امور شهری را با جدیت پیگیری می کند، از این رو تاکسی های اینترنتی تا زمانی که مجوز اخذ نکنند فعالیتشان غیرقانونی است و شهروندان نباید از آنها استفاده کنند.
نورانی با اشاره به شکایت شهرداری از فعالیت تاکسیی اینترنتی با عنوان «ماکسیم» در مراجع قضایی افزود: آمار دقیقی از خودروهای شخصی که در قالب تاکسی اینترنتی در مهاباد فعالیت می کنند هنوز موجود نیست.
وی افزود: یکی از تخلف های ماکسیم جابجایی مسافر با خودروهای شخصی است که در جدول جرایم راهنمایی رانندگی نیز مبلغی به عنوان جریمه برای این تخلف در نظر گرفته شده است.
سرپرست سازمان مدیریت حمل و نقل شهرداری مهاباد، صدور مجوز به ماکسیم را مستلزم پذیرش شرایط مشخص شده در قانون ذکر کرد و افزود: شهرداری ها باید حمل نقل بار و مسافر را از طریق شرکت های بخش خصوصی یا تعاونی ساماندهی کنند و طبق آیین نامه این شرکت ها باید از شهرداری مجوز بگیرند.
وی افزود: اولویت شهرداری برای صدور مجوز به تاکسی هایی است که شناخته شده و فعالیت حرفه ای و شغل اصلی آنها جابجایی مسافر است و علاوه بر آن هویت راننده توسط اداره اماکن نیروی انتظامی احراز شده باشد.
نورانی اضافه کرد: پس از رانندگان تاکسی هر کدام از خودروهای شخصی که شرایط ذکر شده در قانون را رعایت کنند، برای جابجایی بار و مسافر مجاز خواهند بود.
به گزارش ایرنا، الزام تاکسی های اینترنتی به اخذ مجوز از شهرداری با تمسک به برخی مستندات قانونی از سویی و غیرقانونی دانستن این اقدام شهرداری توسط دستگاه های نظارتی با استناد به قوانین کسب و کار فضای مجازی، فعالان این حوزه را در دور باطل اخذ مجوز سرگردان کرده است.
مهرماه سال گذشته دفتر نخستین تاکسی اینترنتی مهاباد با عنوان ماکسیم که بدون اخذ مجوز از شهرداری اقدام به فعالیت می کرد، پس از 2 ماه فعالیت با دستور دادستانی پلمب شد.
شهر 168 هزار نفری مهاباد در مجموع دارای 505 دستگاه گردشی، 158 تاکسی خطی، 90 دستگاه ون، 915 تاکسی تلفنی، 42 دستگاه اتوبوس، 12 میدل باس و 6 مینی بوس است که کار حمل و نقل درون شهری را برعهده دارند.
9903/6185/7129
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.