به گزارش ایرنا «پیمان آرامون» روز سه شنبه در جلسه ستاد مناسب سازی استان با اشاره به ضرورت اهتمام جدی مدیران استانی برای اجرای اصولی این ضوابط، افزود: تعاملات اجتماعی معلولان و سالخوردگان منوط به مناسب سازی معابر است و این مهم نباید به ایجاد رمپ و اصلاح هندسی معابر محدود نمی شود.
وی اظهار داشت: شرایط باید به گونه ای مهیا شود که افراد معلول خود را جدای از سایر اعضای جامعه نبینند و در برقراری ارتباط و انجام امورات خود از بستر و امکانات مناسب برخوردار شوند.
وی تاکید کرد: کمیته های مناسب سازی باید در تمامی شهرستان های آذربایجان غربی به ریاست فرمانداران تشکیل شده و تصمیم های لازم در این خصوص اتخاذ شود.
وی بیان کرد: اعضای کمیته های فنی هم تمام موارد مرتبط با نیازمندی های حضور و فعالیت عادی افراد معلول، کم توان و سالخورده را در شهرها و مراکز دهستان بررسی کنند و بر مجموعه امکانات و اقدامات دستگاه های اجرایی و شهرداری ها برای تامین نیاز این قشر از افراد جامعه نظارت داشته باشند.
«آرامون» همچنین بر تخصیص ردیف بودجه از محل اعتبارات عمرانی دستگاه های اجرایی جهت تامین اعتبار و امکانات مورد نیاز مناسب سازی تاکید کرد.
به گزارش ایرنا در ادامه این جلسه گزارش اجرای طرح مناسب سازی ادارات و معابر شهری در شهرستان های پیرانشهر و شاهین دژ ارائه شد.
قائم مقام دبیرخانه ستاد هماهنگی و پیگیری مناسب سازی کشور نیز طی اسفند سال گذشته به ارومیه سفر کرد و از اصلاح آیین نامه مناسب سازی شهری برای معلولان خبر داد.
به گفته «سید حسین خادم حسینی» در این آیین نامه که با امضای معاون اول رییس جمهوری به تمامی استان ها و دستگاه های اجرایی ابلاغ خواهد شد به اختصاص ردیف بودجه اختصاصی در بودجه سال 1398برای دستگاه های اجرایی با موضوع مناسب سازی تاکید شده است.
9918 /3072
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.