یک کارشناس دینی گفت: نیمه شعبان و برگزاری جشن برای منجی موعود نماد فرهنگ دینی و مهدوی در جامعه است که باید بیش از پیش نهادینه شود .

به گزارش ایسنا منطقه آذربایجان غربی حجت الاسلام میثم جباری در جشن بهشت در اردیبهشت بمناسبت فراررسیدن نیمه شعبان که باحضور اقشار مختلف مردم و مسئولین سلماس در سالن اجتماعات اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی این شهرستان برگزار شد، با تبریک این عید به همه مردم مسلمان جهان گفت: از نظر جامعه شناسان ارزشهای فرهنگی و باورهای ریشه دار مورد قبول جامعه، هنجارها و رفتارهای مقبول جامعه و نیز نمادهای فرهنگی سه شاخصه اصلی فرهنگ به شمار میرودکه برای تغییر فرهنگ باید اول نمادها و سپس هنجار ها را تغییر داد تا فرهنگ دگرگون شود.

جباری افزود: برگزاری چنین جشن هایی برای نیمه شعبان نماد یک فرهنگ است و این مهم باید منجربه تغییر هنجار و رفتار جامعه شود تا شاهد رغبت و میل جامعه به سمت امام زمان باشیم .

وی با بیان اینکه در شب نیمه شعبان قرآن ناطق نازل میشود، خاطر نشان کرد: شب نیمه شعبان به نوعی شب قدر است به گونه ای که در شب قدر قرآن صامت و در قدر نیمه شعبان قرآن ناطق بر مسلمانان نازل شد .

این کارشناس دینی حوزه مهدویت با تاکید بر اینکه نیمه شعبان فقط برای اهل تشیع نبوده و اهل تسنن نیز این روز را گرامی می دارند، افزود: خداوند در ایه 105 سوره انبیا ده تاکید در ماموریت انبیا و ذکر آن در کتب اسمانی گفته است به طوری که همه انبیا مامور شدند به بشارت اینکه صالحین وارث زمین خواهند بود و حتی در کتب اهل سنت نیز 400 حدیث در مورد ظهور امام زمان و 260 ایه قرآن در خصوص همین مهم است .

حجت الاسلام جباری در ادامه با اشاره به اینکه ادیان غیر الهی نیز بر ظهور منجی تاکید دارند تصریح کرد: هانری کربن فیلسوف فرانسوی در همین خصوص گفته من همه ادیان و فرقه ها را مطالعه کردم تنها مذهبی که ارتباطش با اسمان قطع نشده تشیع است چرا که به امام حی و زنده اعتقاد دارند .

وی با تقدیر از فعالیت گروه سه شنبه های مهدوی سلماس در برگزاری چنین جشن هایی، بیان کرد: کاری که مردمی انجام شود قوی تر از کار دولتی است چون در عمل مردمی اخلاص وجود دارد و طبق فرمایشات مقام معظم رهبری اساسا اگر مردم خودشان در جامعه کار فرهنگی انجام دهند بسیار موثرتر خواهد بود.

حجت الاسلام جباری تصریح کرد: همه ما موظفیم حتی اگر شده صد قدم برای امام زمان در زندگی برداریم و این جشن گرفتن ها هم به نوعی قدم در راه امام زمان (عج) است اما مراقب باشیم برگزاری مراسم و جشن برای اهل بیت و امامان در شان و منزلت آنان باشد.

به گزارش ایسنا؛ در این مراسم علاوه بر تجلیل از شکرت کنندگان برنده در مسابقات این جشن و نیز فعالین هیئت یار جمکرانی، از سجاد ثقفی خبرنگار ایسنا آذربایجان غربی در شهرستان سلماس نیز به سبب پوشش خبری مناسب فعالیت های گروه های جهادی و نیز گروه سه شنبه های مهدوی این شهرستان تجلیل به عمل آمد.


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.