«اردلان محمدپور» روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با توجه به بررسی نقشه های پیش یابی در 24 ساعت آینده وزش باد در مهاباد شدت می گیرد و موجب اختلال در ترددهای جاده ای خواهد شد.
وی سرعت تندباد در مهاباد را 44 کیلومتر در ساعت اعلام کرد و گفت: به تدریج بر سرعت تندباد در این شهرستان افزوده می شود و انتظار می رود تا فردا به 60 تا 70 کیلومتر در ساعت برسد.
وی با اشاره به اینکه وزش باد تا اواخر فردا /چهارشنبه/ ادامه می یابد، بیان کرد: با ورود سامانه بارشی جدید به آذربایجان غربی بارش باران های رگباری از بعدازظهر امروز/سه شنبه/ این استان را فرا گرفته است.
محمدپور بیان کرد: با ورود این سامانه بارشی جدید از اواخر امروز به آذربایجان غربی بارش باران رگباری، وزش باد و رعد و برق در استان آغاز می شود و تا اواخر روز چهارشنبه ادامه می یابد.
محمدپور به شهروندان توصیه کرد با توجه به وزش بادهای شدید از تردد و توقف و پارک خودرو در کنار ساختمان های نیمه کاره، تاسیسات شهری مرتفع و درختان پوسیده و کهنسال خودداری کنند.
رییس اداره هواشناسی میاندوآب نیز به خبرنگار ایرنا سرعت تندباد در این شهرستان را 50 کیلومتر در ساعت اعلام کرد و گفت: این تندباد که از ظهر امروز در این شهرستان آغاز شد موجب غبارآلود شدن هوای منطقه شده است.
احمدعلی بنایی افزود: با ورود سامانه بارشی جدید از اواخر وقت امشب شاهد بارش ها به صورت رگباری در این شهرستان خواهیم بود.
وی اضافه کرد: این وضعیت جوی تا اواخر فردا در این منطقه ادامه خواهد داشت.
شهرستان های مهاباد و میاندوآب در یک منطقه کوهستانی در جنوب آذربایجان غربی واقع شده و علاوه بر ایستگاه هواشناسی سینوپتیک، دارای چند ایستگاه باران سنجی است.
9871/6185/3072
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.