سامرند مرزنگ روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: از این تعداد بیش از 161 هزار نفر در بخش درمانگاه و 30 هزار نفر نیز به صورت اورژانسی پذیرش و ویزیت شده اند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 10 درصد افزایش نشان می دهد.
وی ادامه داد: در این مدت بیش از 200 هزار مورد انواع خدمات بهداشتی و درمانی در بخش اورژانس این بیمارستان برای مراجعه کنندگان انجام گرفته است که 20 درصد این خدمات شامل نوار قلب و بیش از 50 درصد خدمات شامل سرم تراپی و تزریقات و سایر اقدامات بوده است.
وی اضافه کرد: بخش اورژانس این بیمارستان روزانه به طور متوسط پذیرای بیش از 523 نفر بیمار است که خدمات درمانی از جمله ویزیت پزشک، سرم تراپی، نوارقلب، پانسمان، بخیه و دیگر خدمات به آنها ارایه می شود.
مدیر شبکه بهداشت و درمان مهاباد اظهار داشت: در راستای طرح تحول نظام سلامت و با پیگیری های صورت گرفته مجوز ساخت بخش اورژانس با مساحت حدود 2 هزار مترمربع اخذ و این مکان با بیش از 30 تخت توسط وزیر بهداشت و درمان به بهره برداری رسید.
مرزنگ یادآور شد: هم اکنون بخش اورژانس بیمارستان امام خمینی (ره) مهاباد دارای سه نفر پزشک متخصص طب اورژانس، هشت نفر پزشک عمومی، بیش از 50 پرستار، 13 منشی، 12 نیروی خدمات پشتیبانی است که در 24 ساعت شبانه روز به بیماران و مراجعان خدمات درمانی ارایه می دهند.
به گزارش ایرنا، بیمارستان امام خمینی(ره) مهاباد یکی از بیمارستان های قدیمی آذربایجان غربی است که هم اکنون با چند برابر ظرفیت با 272 تخت فعال به شهروندان خدمات درمانی و پزشکی ارایه می کند.
این واحد بیمارستانی تنها بیمارستان مهاباد به شمار می رود که علاوه بر خدمات دهی به بیماران این شهرستان به دیگر بیماران شهرهای جنوبی استان نیز خدمات درمانی و پزشکی ارایه می کند.
مهاباد با 237 هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان غربی واقع شده و دارای یک بیمارستان، 67 خانه بهداشت روستایی، 18 مرکز سلامت روستایی و شهری، 11 پایگاه سلامت و بیش از 200 مطب خصوصی دارای پروانه فعالیت است.
9903/6185/2093
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.