ابراهیم کریمی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در آخرین سرشماری انجام شده از تابلوهای تبلیغاتی سطح شهر 120 عدد تابلو شناسایی شد که تنها 78 عدد آن در مالکیت شهرداری قرار دارد.
وی ادامه داد: طبق قرارداد منعقد شده با پیمانکار تابلوهای تبلیغاتی، این شرکت تنها مجاز به استفاده از 78 عدد تابلو تبلیغاتی است و برای مازاد آن باید تعیین تکلیف شود.
کریمی با اشاره به اینکه آلودگی بصری ناشی از نابسامانی تابلوهای شهری موجب پریشانی ذهنی شهروندان می شود، اضافه کرد: برخی از ارگان ها، نهاد های دولتی و بخش های خصوصی نیز از برخی تابلوهای تبلیغاتی سطح شهر به طور انحصاری استفاده می کنند که قراردادی با شهرداری ندارند.
وی با اشاره به اینکه بیش از 40 تابلوی سطح شهر در اختیار برخی نهادهای و بخش های خصوصی است، بیان کرد: این تابلوها باید در اختیار شهرداری قرار بگیرد و هر سازمان و نهادی که خواهان استفاده از آن باشد ضمن هماهنگی با شهرداری می تواند برای مدت معینی آن را در اختیار بگیرد.
کریمی یادآور شد: براساس مصوبه شورای اسلامی شهر مهاباد مجوز اکران بر روی ابزارهای تبلیغاتی از طریق مزایده به شرکت های واجد شرایط داده می شود.
وی در خصوص چگونگی تعیین سقف و کف قیمت در مزایده ها نیز بیان کرد: قیمت باکس ها (تابلوها) براساس مکان ها و مناطق مختلف متفاوت است و توسط کارشناس رسمی دادگستری تعیین می شود.
به گزارش ایرنا، تبلیغات محیطی به عنوان ابزاری برای انتقال ساده و اثربخش پیام به انبوهی از مخاطبان در حال عبور، علاوه بر تاثیر در رشد فرهنگ و اقتصاد جامعه، بستر معرفی کالا و خدمات است، اما آشفتگی در این بازار ضمن کاستن از نقش اطلاع رسانی آن موجب سردرگمی مخاطبان و آلودگی فضای بصری شهرها می شود.
شهر 166هزار و 518 نفری مهاباد دارای 2 هزار و 400 کیلومتر مربع مساحت بوده و از سال 1306 بلدیه یا شهرداری در آن راه اندازی شده و کامران علیزاده آذر چهل و دومین شهردار این شهر است.
9903/6185/7129
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.