«اکبر احدی» روز یکشنبه پیش از اعزام تیم ملی بزرگسالان به رقابت های قهرمانی آسیا در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: طی چند ماه گذشته تمرینات منظم و هدفمندی پشت سر گذاشتیم و بازیکنان از لحاظ روحی، روانی و جسمانی بسیار آماده هستند.
وی با اشاره به اینکه این تیم ساعت 22 فردا /دوشنبه 26 فروردین/ عازم تایلند می شود، بیان کرد: تیم ایران در قاره کهن همواره با حریفان قدرتمندی که در سطح جهانی نیز مطرح هستند روبروست و این امر رقابت را برای ما سخت می کند.
وی ادامه داد: البته بوکسورهای ایرانی نیز نشان داده اند که توانایی کسب مدال و ایستادن بر روی سکوهای آسیایی را دارند و بدون شک این بار با دست پر به میهن باز خواهند گشت.
سرمربی تیم ملی بوکس ایران در خصوص میزان آمادگی حریفان آسیایی ایران در رشته بوکس گفت: بوکسورهای ازبکستان و قزاقستان به عنوان بیشترین مدال آوران بازی های المپیک حریفان سرسختی برای ما هستند ضمن اینکه در وزن های پایین نیز بوکسورهای چین، هند، تایلند و حتی چین تایپه که سرمایه گذاری خوبی در این رشته داشته نیز حرف هایی برای گفتن دارند.
احدی در خصوص آمادگی «حسین دانشور» ملی پوش نقده ای عضو تیم ملی بوکس نیز گفت: این بوکسور آینده دار یکی از امیدهای مدال آوری در وزن 81 کیلوگرم است زیرا ایران همواره در این وزن مدال کسب کرده است.
وی اضافه کرد: آذربایجان غربی قهرمانانی همچون ایوب پورتقی قوشچی و طاهر جباری را به عنوان مدال آوران آسیایی دهه 80 در اختیار دارد و این امر وظیفه مهمی برعهده دانشور می گذارد تا بار دیگر این موفقیت ها را تکرار کند.
به گزارش ایرنا «حسین دانشور» ملی پوش وزن 81 کیلوگرم اهل نقده با عضویت در تیم ملی بزرگسالان ایران فردا /دوشنبه 26 فروردین/ به مسابقات قهرمانی 2019 تایلند اعزام می شود.
این بوکسور جوان و آینده دار پس از برگزاری چندین مرحله اردوی آماده سازی تیم ملی بزرگسالان کشور و حضور در مسابقات درون اردویی در لیست نهایی نفرات اعزامی قرار گرفت.
رقابت های قهرمانی بوکس آسیا از 28 فروردین سال جاری به میزبانی کشور تایلند برگزار و تیم ملی ایران با 9 بوکسور به این مسابقات اعزام می شود.
بر اساس اعلام فدراسیون امید احمدی صفا در وزن 49 کیلوگرم، سجاد محمدپور در 56 کیلوگرم، اشکان رضایی در 60 کیلوگرم، مسلم مقصودی در 64 کیلوگرم، سجاد کاظم زاده در 69 کیلوگرم، شاهین موسوی در 75 کیلوگرم، حسین دانشور در 81 کیلوگرم، پوریا امیری در 91 کیلوگرم و ایمان رمضان پور در به اضافه 91 کیلوگرم بوکسورهای اعزامی به تایلند خواهند بود.
اکبر احدی با کمک علی مظاهری و افشین نادری هدایت تیم ملی بوکس ایران را بر عهده دارد و همایون اردلان سرپرستی این تیم را عهده دار است.
بوکس از جمله رشته های رزمی است که در آذربایجان غربی قدمتی بیش از 50 سال دارد و در سال های اخیر پیشرفت خوبی داشته و مورد استقبال جوانان استان قرار گرفته است.
طاهر جباری، حسین مادردوست، محمدرضا شاطرلو و ایوب پورتقی قوشچی از جمله قهرمانان ملی پوش آذربایجان غربی هستند که از دهه های 50 تا 80 موفق به کسب عناوین مهم آسیایی و بین المللی برای ایران اسلامی شده اند.
در دهه 90 نیز بوکسورهایی همچون هادی ماکویی، امین بخشی زاده، وحید ابراهیمی، یونس حسن پور، حسین دانشور، مهدی ماکویی و محمد عزیزی به اردوهای تیم ملی دعوت شدند.
بیش از یکهزار ورزشکار در رشته ورزشی بوکس در آذربایجان غربی فعالیت می کنند.
7156/7129
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.