حبیب الله شیوخی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این روستاها در پنج محور روستایی سخت گذر این شهرستان شامل چهار روستای منطقه «اوریات»، سه روستای اقماری «آقدره» در بخش تخت سلیمان، سه روستا در محور «چهارطاق» و 2 روستای دورافتاده «بلوز» و «آی قلعه سی» در بخش مرکزی تکاب واقع شده است که راه دسترسی آنها در هفته گذشته به دلیل بارش برف و کولاک مسدود شده بود.
وی با بیان اینکه ارتفاع برف در این محورهای روستایی 2 تا پنج متر بود، اظهار داشت: امکانات راهداری و معادن طلای زرشوران و آقدره در چند نوبت طی یک هفته گذشته برای بازگشایی این محورها مورد استفاده قررا گرفته و بیش از 77 کیلومتر از جاده های روستایی برف گیر و سخت گذر تکاب برف روبی شد.
وی با اشاره به تمهیدات این ستاد برای مشارکت و همکاری معادن فعال منطقه در بازگشایی محورهای روستایی بیان کرد: ماشین آلات و تجهیزات معدن طلای آقدره راه دسترسی 3 روستای این منطقه را که با برف پوشیده شده بود، در مدت 2 روز برف روبی و بازگشایی کرد.
وی اظهار داشت: راه دسترسی تمام روستاهای تکاب از بامداد امروز/شنبه/ باز بوده و تردد در تمام محورهای روستایی هم اینک در حال انجام است.
دبیر شورای هماهنگی مدیریت بحران تکاب اضافه کرد: راهداران تکابی در 2 هفته اخیر با وجود بارش برف و تداوم کولاک در محورهای بین شهری و روستایی حضور فعال داشتند و با ارایه خدمات جاده ای به مسافران نوروزی به طور مستمر جاده ها را برف روبی کردند.
به گزارش ایرنا، سامانه بارشی قوی که هفته گذشته در غرب کشور فعال بود، در بیشتر مناطق آذربایجان غربی موجب بارش برف و باران شد.
تکاب با 81 هزار نفر جمعیت و بیش از یکصد روستا در منطقه ای کوهستانی و سردسیر در جنوب آذربایجان غربی واقع شده است و جاده های سخت گذر و برف گیر دارد.
7514/6185/2093
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.