معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار آذربایجان غربی گفت: اجرای پروژه های بزرگ راهکار اصلی توسعه سرمایه گذاری در استان است که باید برنامه ریزی های اساسی در این خصوص انجام شود.
به گزارش ایسنا منطقه آذربایجان غربی رضا حسینی در جلسه بررسی اولویت های سرمایه گذاری آذربایجان غربی افزود: نهادهای اقتصادی از جمله صنعت، معدن و تجارت، جهاد کشاورزی، میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ابرپروژه هایی را برای اجرا در سال جاری احصا کنند تا مقدمات اجرای آنها فراهم شود.
وی اضافه کرد: افزایش تخت های اقامتی، توسعه بوم گردی، ایجاد و توسعه مناطق نمونه گردشگری، افزایش سهم معادن در اقتصاد استان و ارتقای اختیارات استانی در این حوزه، احیای واحدهای تولیدی تعطیل و نیمه تعطیل، توسعه دامداری های صنعتی و کشت های صنعتی از جمله مهمترین بخش های در نظر گرفته شده برای اجرای پروژه هاست.
وی بر اجرای کامل پنجره واحد اقتصادی و سرمایه گذاری طی سال جاری در آذربایجان غربی تاکید کرد و ادامه داد: برگزاری همایش های سرمایه گذاری، توسعه روش های تامین مالی و وصل کردن فرمانداری ها به پنجره واحد اقتصادی از جمله اقدامات اقتصادی به شمار می رود که امسال باید روی آنها برنامه ریزی شود.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار آذربایجان غربی با اشاره به اینکه سال گذشته اقدامات قابل توجهی در حوزه اقتصادی استان انجام شد، بیان کرد: بهبود فضای کسب و کار، راه اندازی پنجره واحد سرمایه گذاری، اجرای طرح اشتغال پایدار روستایی و عشایری و اشتغال فراگیر در کنار طرح رونق تولید با هدف کاهش مشکلات واحدهای تولیدی از جمله این اقدامات به شمار می رود.
حسینی با تاکید بر همراهی دستگاه های خدمات رسان برای توسعه اقتصادی استان گفت: هر طرح صنعتی، معدنی و گردشگری به زیرساخت هایی نظیر گاز، برق، آب و راه دسترسی نیاز دارد که نهادهای مرتبط باید در این خصوص مقدمات لازم را با همراهی دستگاه هایی نظیر صنعت، معدن و تجارت، جهاد کشاورزی، میراث فرهنگی و امور اقتصادی و دارایی انجام دهند.
وی بهره مندی همه مناطق آذربایجان غربی از یارانه 50 درصدی بازپرداخت تسهیلات را فرصتی مناسب برای توسعه استان برشمرد و افزود: نهادهای مسوول باید تلاش کنند تا همه اعتبار مربوط به این بخش جذب شود که در این صورت، توسعه مناطق مرزنشین فراهم می شود.
وی، تکاب را یکی از محورهای توسعه آذربایجان غربی عنوان کرد و ادامه داد: طلا، معدن و فرش سه رکن اصلی پیشرفت آتی این شهرستان در نظر گرفته شده که باید برای توسعه هربخش از این موارد، برنامه ریزی اساسی صورت گیرد.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.