مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی گفت: از ابتدای تعطیلات نوروزی امسال تاکنون آمار اقامت در مراکز اقامتی و هتل های تحت پوشش این اداره کل در این استان نسبت به مدت مشابه سال گذشته 17 درصد افزایش یافته است.
به گزارش ایسنا منطقه آذربایجان غربی، جلیل جباری، اظهار کرد: در این مدت حدود 9 هزار و 500 تخت در مکان های اقامتی استان توسط گردشگران نوروزی اشغال شده است.
وی افزود: همچنین از ابتدای تعطیلات نوروزی تاکنون 300 هزار نفر از مراکز تاریخی و گردشگری آذربایجان غربی بازدید کرده اند که بیشترین آمار بازدید کنندگان مربوط به تخت سلیمان، قره کلیسا، آثار تاریخی و مسجد جامع و بازار تاریخی ارومیه است.
جباری گفت: با آغاز دور دوم سفرهای نوروزی و با مساعد شدن شرایط جوی پیش بینی می شود که میزان مسافران نوروزی در آذربایجان غربی حداقل 15 درصد افزایش یابد.
وی افزود: با مساعد شدن وضعیت جوی در دور دوم سفرها پیش بینی می شود بر تعداد مسافران نوروزی در استان افزوده شود.
به گزارش ایسنا؛ آذربایجان غربی دارای یکهزار و 575 اثر تاریخی ثبت شده در فهرست آثار ملی و 2 اثر ثبت شده جهانی شامل قره کلیسای چالدران و تخت سلیمان تکاب است.
سه گنبد و بازار تاریخی ارومیه، مسجد طاق و پل تاتاوی میاندوآب، غار سهولان و تالاب کانی برازان مهاباد، مسجد موزه مردم شناسی ارومیه، کوه زندان تکاب، کلیسای ننه مریم، غار تمتمان، دژ بسطام، عمارت کلاه فرنگی ماکو، خانه انصاری، مسجد جامع و مسجد سردار ارومیه از جمله آثار تاریخی آذربایجان غربی به شمار می رود.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.