سعید رهبرسوره روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: اجرای نوزدهمین طرح ایمنی و سلامت نوروزی در آذریایجان غربی شروع شده و در قالب آن به 56 مورد حوادث جاده ای و 2 مورد سایر حوادث امدادرسانی شده است.
وی با اشاره به اینکه در این حوادث 515 نفر حادثه دیده و 98 نفر مصدوم وجود داشت، ادامه داد: 30 نفر از مصدومان به مراکز درمانی منتقل شدند.
وی با اعلام اینکه 18 نفر از مسافران اسکان اضطراری داده شدند، اظهار داشت: همچنین در این مدت 9 نفر از حادثه دیدگان سرصحنه تصادف فوت شدند.
وی گفت: یکهزار و 429 نفر روز نیروی عملیاتی، 260 دستگاه به روز آمبولانس، 99 خودروی به روز نجات و 22 خودوری به روز کمک دار در این عملیات ها حضور داشتند.
رهبرسوره ادامه داد: همزمان با ایام نوروز، 32 پایگاه ثابت امداد و نجات آماده خدماتدهی به مسافران نوروزی است.
وی افزود: سه هزار و 600 نفر روز نیروی امدادگر متخصص، نجاتگر، پزشک داوطلب و عوامل امدادی در طرح ملی امداد و نجات هلال احمر در پایگاه های هلال احمر آماده باش هستند.
وی ادامه داد: 680 دستگاه آمبولانس به روز مجهز به جدیدترین تجهیزات پزشکی، 280 دستگاه خودروی به روز نجات، 440 دستگاه خودروی امدادی به روز و یک فروند چرخ بال از جمله تجهیزات فعال هلال احمر آذربایجان غربی در ایام نوروز است.
به گزارش ایرنا طرح امداد و نجات نوروزی در 28 اسفندماه سال 1397 آغاز شد و تا 16 فروردین ماه 1398 با 32 پست ثابت و سیار و بیش از سه هزار و 600 نفر از اعضای داوطلب در آذربایجان غربی ادامه می یابد.
هدف اصلی از اجرای طرح ملی ایمنی و سلامت مسافران نوروزی آگاه‌سازی جهت پیشگیری از وقوع سوانح و حوادث است و ساختار این طرح دارای چهار بخش سلامت‌ محور، ایمنی محور و فرهنگی و اطلاع‌رسانی است.
9918/7129
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.