سعید رهبر سوره روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: تاکنون 385 نفر به خیمه های نماز، 648 نفر به ایستگاه سلامت، 879 نفر به کمپین بهرفت، 484 نفر به خیمه دوستدار کودک و هشت نفر به بخش سحاب مراجعه کرده اند.
وی ادامه داد: تاکنون سه هزار و 186 نقشه، یکهزار و 588 بروشور و 2 هزار و 119 محصول آموزشی و انگیزشی در بین مسافران توزیع شده است.
وی بیان کرد: همزمان با ایام نوروز، 32 پایگاه ثابت امداد و نجات و 33 پست راهنمای مسافران آماده خدمات دهی به مسافران نوروزی است.
وی افزود: سه هزار و 600 نفر روز نیروی امدادگر متخصص، نجاتگر، پزشک داوطلب و عوامل امدادی در طرح ملی امداد و نجات هلال احمر در پایگاه های هلال احمر آماده باش هستند.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر آذربایجان غربی گفت: 680 دستگاه آمبولانس به روز مجهز به جدیدترین تجهیزات پزشکی، 280 دستگاه خودروی به روز نجات، 440 دستگاه خودروی امدادی به روز و یک فروند چرخ بال از جمله تجهیزات فعال هلال احمر آذربایجان غربی در ایام نوروز است.
رهبر سوره اضافه کرد: کمک به کاهش تلفات سوانح جاده ای، ارتقای سطح کیفی خدمات هلال‌احمر و افزایش رضایتمندی مراجعان و خدمات گیرندگان از اهداف اصلی برنامه‌های هلال احمر در ایام نوروز است.
وی اظهار داشت: در طرح ملی ایمنی و سلامت مسافران نوروزی نیز 33 پست ایمنی و سلامت و 23 خیمه نماز در پست های سلامت آذربایجان غربی راه اندازی می شود تا بروشور آگاه‌سازی و اطلاع‌رسانی و سایر محصولات فرهنگی را به مسافران عرضه کند.
به گزارش ایرنا طرح نوروزی هلال احمر از 28 اسفندماه سال 1397 آغاز شد و تا 16 فروردین ماه 1398 ادامه می یابد.
هدف اصلی از اجرای طرح ملی ایمنی و سلامت مسافران نوروزی آگاه‌سازی جهت پیشگیری از وقوع سوانح و حوادث است و ساختار این طرح دارای چهار بخش سلامت‌ محور (ارائه نکات بهداشتی و کنترل فشارخون)، ایمنی محور (کمپین ملی نه به تصادفات جاده‌ای و اطلاع‌رسانی در خصوص بهبود رفتارهای ترافیکی و محورهای پرخطر) و فرهنگی و اطلاع‌رسانی (توزیع نقشه شهرها و راهنمایی مسافران) است.
9918/2093
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.