به گزارش ایرنا، رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان غربی روز یکشنبه در آیین رونمایی از این بالگرد گفت: این استان دارای مناطق صعب العبور زیادی است که این مناطق نیاز به راه اندازی اورژانس هوایی در استان را ضروری می کرد.
جواد آقازاده افزود: آذربایجان غربی نیاز زیادی به راه اندازی اورژانس هوایی داشت که با پیگیری های وزارت بهداشت و مسوولان استانی همزمان با ایام نوروز راه اندازی شد.
وی اظهار داشت: نجات جان مصدومان و بیماران در کوتاه‌ترین زمان مهم‌ترین هدف اورژانس امداد هوایی است.
مدیر مرکز حوادث و فوریت های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی آذربایجان غربی نیز در این آیین گفت: 36 پایگاه اورژانس 115 شهری و ‌49 پایگاه اورژانس جاده ای در استان فعال بوده و بیش از 500 تکنسین فوریت های پزشکی در این پایگاه ها به مردم خدمات امدادی ارائه می کنند.
باقر بهرامی افزود: 130 دستگاه آمبولانس، 2 دستگاه اتوبوس آمبولانس و یک فروند بالگرد در ناوگان اورژانس 115 برای انجام ماموریت و اعزام بیماران در این پایگاه ها مستقر هستند که امیدواریم با راه اندازی اورژانس هوایی رضایت مردم از خدمات دهی اورژانس در نجات جان بیماران افزایش یابد.
به گزارش ایرنا، پیش از این آذربایجان غربی با وجود 12 هزار کیلومتر جاده و مناطق صعب العبور فاقد اورژانس هوایی بود که مشکلاتی را برای امدادرسانی به حادثه دیدگان به همراه داشت.
8137/2093
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.