اردلان محمدپور روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: فعالیت این امواج تا روز چهارشنبه در بیشتر مناطق استان به صورت متناوب ادامه خواهد داشت و با خروج این امواج، هوای سرد به منطقه ریزش می کند و دمای هوا به طور میانگین پنج تا هفت درجه سانتی گراد کاهش پیدا می کند.
وی با اشاره به اینکه در 24 ساعت گذشته دمای هوای استان سه درجه سانتی گراد کاهش یافته است، افزود: این وضعیت همراه با بارش پراکنده برف و باران تا روز چهارشنبه در استان تداوم خواهد داشت و شدت بارش ها در مناطق مرکزی و جنوبی استان بیشتر خواهد بود.
محمدپور در خصوص بارش باران در شبانه روز گذشته نیز گفت: در این مدت بیشترین بارش استان در ارومیه و به مقدار 6 میلی متر ثبت شده است.
وی افزود: در شبانه روز گذشته چالدران با دمای منفی 9 درجه سانتی گراد سردترین شهر و پلدشت با دمای 12 درجه سانتی گراد بالای صفر گرمترین نقطه استان بود.
رییس اداره هواشناسی مهاباد گفت: در 24 ساعت گذشته دمای هوای ارومیه بین صفر و هشت درجه سانتی گراد و دمای هوای مهاباد نیز بین یک و 9 درجه سانتیگراد بالای صفر در نوسان بود.
به گزارش ایرنا، آذربایجان غربی در یک منطقه سرد و کوهستانی واقع شده و میانگین بارش های سالانه آن 450 میلی متر و در حدود 2 برابر میانگین بارندگی کشور است.
3020/7129
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.