اردلان محمدپور روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: با خروج جریان های شمالی و ایجاد پدیده وارونگی هوا روند افزایش نسبی دمای هوا در آذربایجان غربی ایجاد شده و در شبانه روز گذشته دمای هوا در بسیاری از مناطق استان افزایش یافته است.
وی اضافه کرد: این روند افزایشی تا روز چهارشنبه تداوم خواهد داشت و در این مدت دمای هوای استان چهار درجه دیگر افزایش می یابد.
وی بیان کرد: در این مدت جوی آرام و پایدار در منطقه حاکم شده و دمای هوا در طول روز به خاطر آفتابی بودن و وارونگی هوا افزایش می یابد.
رییس اداره هواشناسی مهاباد اضافه کرد: در شبانه روز گذشته چالدران با دمای منفی پنج و تکاب با دمای منفی سه درجه سانتی گراد سردترین شهرهای آذربایجان غربی و پلدشت با دمای 16 درجه سانتی گراد بالای صفر گرمترین منطقه استان بودند.
محمدپور بیان کرد: در 24 ساعت گذشته دمای هوای ارومیه نیز بین صفر و 12 درجه سانتی گراد و دمای هوای مهاباد نیز بین صفر و 15 درجه سانتیگراد بالای صفر در نوسان بود.
به گزارش ایرنا، آذربایجان غربی در یک منطقه سرد و کوهستانی واقع شده و میانگین بارش های سالانه آن 450 میلی متر و در حدود 2 برابر میانگین بارندگی کشور است.
3020/2093
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.