به گزارش ایرنا، رسول انتظارمهدی روز یکشنبه در نشست جلسه ساماندهی مراکز بهداشتی، خدماتی رفاهی و درمانی آذربایجان غربی افزود: این طرح از هشت صبح تا هشت شب در استان اجرایی می شود و 148 نفر در اجرای آن مشارکت دارند.
وی اظهار داشت: اهمیت کنترل مواد غذایی تا جایی است که طبق گزارش سازمان بهداشت جهانی سالانه حدود 2 درصد کودکان زیر 2 سال در اثر بیماری اسهال جان خود را از دست می دهند که علت عمده آن آلودگی غذا و آب اشامیدنی است.
وی با اشاره به آماری در زمینه عملکرد برنامه بسیج سلامت نوروزی در سال 1397 بیان کرد: اقدامات این نهاد در زمینه کنترل و نظارت بر مراکز بهداشتی، خدماتی رفاهی و درمانی آذربایجان غربی در طول سال مستمر است و در ایام نوروز تشدید می شود.
وی اظهار داشت: 271 مورد معرفی متخلفان بهداشتی به مراجع قضایی، تعطیلی 68 مورد مراکز و اماکن غیر بهداشتی، کشف و معدوم سازی 163 هزار کیلوگرم مواد غذایی فاسد از جمله این موارد بوده است.
وی با ارائه آمار مقایسه ای از وضعیت نمونه برداری های انجام شده از انواع شیرینی، لبنیات، جوجه کباب های زعفرانی، خمیر و آرد، نقل و حلوا، سالاد و سبزی و انواع آجیل بیان کرد: میزان آلودگی شیرینی های تولیدی 64 درصد، لبنیات 50 درصد، جوجه کباب ها 15 درصد، خمیر و آرد 50 درصد، نقل و حلوا 28 درصد، سالاد و سبزی دست ساز 69 درصد، گوشت چرخ کرده و انواع کباب نیز 28 درصد در سال جاری بوده است.
وی بیان کرد: این میزان در سال گذشته در شیرینی 65 درصد، لبنیات 53 درصد، رنگ جوجه کباب و محلول رنگی 43 درصد، خمیر و آرد 27 درصد، نقل و حلوا 35 درصد، سالاد و سبزی دست ساز 51 درصد، گوشت چرخ کرده و انواع کباب 34 درصد و آجیل 75 درصد بود.
در ادامه این نشست حاضران به ارائه گزارش لازم در این زمینه پرداختند.
7125/2093
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.