افسانه بازیار روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: افتتاح این کتابخانه روستایی در قالب طرح 'بخوانیم و ببخشیم' که از مدتی قبل در این شهرستان اجرا می شود، صورت گرفت.
وی افزود: به منظور ایجاد وحدت رویه، افزایش تاثیرگذاری و ایجاد شور همگانی در مراکز سراسر کشور شعار «بخوانیم و ببخشیم» انتخاب شده است که در قالب این طرح خیران و دوستداران مطالعه، پس از خواندن کتاب برای ترویج این فرهنگ آن را به دیگران نیز اهدا می کنند.
وی اضافه کرد: به این کتابخانه روستایی که با عنوان «مستوره» ایجاد شده، 130 جلد کتاب در موضوعات مختلف و جذاب برای استفاده دانش آموزان این روستا توسط خیران اهدا شده است.
مسوول کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان مهاباد اظهار داشت: اولویت راه اندازی کتابخانه های روستایی برای مناطق محروم و کم برخوردار تعریف شده است.
بازیار با بیان اینکه تاکنون در 19 روستای محروم این طرح اجرا شده است، بیان کرد: در طرح «بخوانیم و ببخشیم»، کتابخانه ها با همکاری آموزش و پرورش در محیط مدارس روستایی اجرا می شود و در آینده نزدیک چندین کتابخانه دیگر در روستاهای محروم بخش خلیفان مهاباد نیز صاحب کتابخانه می شود.
به گزارش ایرنا، روستای «ماژگه» از توابع بخش خلیفان مهاباد و در 70 کیلومتری غربی این شهر واقع شده است و بیش از 50 خانوار دارد و 36 دانش آموز مقطع ابتدایی در مدرسه این روستا در حال تحصیل هستند.
مهاباد با 237 هزار نفر جمعیت و 6 کتابخانه عمومی در جنوب آذربایجان غربی قرار دارد.
9903/3020/2093
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.