احد هوشمند روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: فراخوان این همایش بر اساس توصیه های مقام معظم رهبری درباره گام دوم انقلاب اسلامی منتشر شده و علاقمندان می توانند آثار خور را تا 14 فروردین سال آینده به دبیرخانه این همایش ارسال کنند.
وی با بیان اینکه آثار ارسالی باید به یکی از زبان های فارسی، ترکی و کردی باشد، گفت: هر شاعر می تواند حداکثر سه اثر به این همایش ارسال کند.
وی با اعلام اینکه این همایش در سه موضوع و هشت محور اصلی برگزار می شود، اظهار داشت: امیر مومنان حضرت علی (ع)، عدالت و امنیت اجتماعی و همچنین وظایف حاکمان اسلامی موضوعات این همایش هستند.
وی ادامه داد: عدالت اجتماعی در رفتار و گفتار حضرت علی (ع)، مبارزه با ظلم و ستم و استکبار جهانی در اندیشه اسلام، مبارزه با فقر در جامعه اسلامی، جاذبه و دافعه حضرت علی (ع) در مقابل مردم، جایگاه خانواده، همسر و تربیت فرزند در سبک زندگی علوی، پیام انسانی و جهانی « عهدنامه مالک اشتر» و ضرورت حفظ اتحاد امت اسلامی و نیز حقوق شهروندی جامعه از محورهای اصلی ششمین همایش شعر« چکامه های رجب » به شمار می رود.
رییس حوزه هنری آذربایجان غربی همچنین گفت: این همایش در اواخر فروردین سال آینده و همزمان با هفته هنر انقلاب برگزار و از آثار برتر همایش تجلیل می شود.
به گزارش ایرنا پنجمین ویژه برنامه ادبی «چکامه های رجب» چهارم اردیبهشت ماه سال 1397 با حضور اصحاب قلم و رسانه با شرکت بیش از 20 شاعر در حوزه دینی و اجتماعی در ارومیه برگزار شد.
به نقل از سایت دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیت الله العظمی خامنه ای، بیانیه «گام دوم انقلاب» خطاب به ملت ایران در 22 بهمن سال جاری به شرح ذیل منتشر شد.
9939/2093
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.