لقمان رسولی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این سامانه بارشی که از اواخر فردا /پنجشنبه/ وارد استان می شود ابتدا فعالیت خود را در شمال آذربایجان غربی شروع می کند و به تدریج تمام مناطق استان را فرا می گیرد و با فعالیت آن دمای هوا نیز کاهش می یابد.
وی اضافه کرد: فعالیت های این سامانه به صورت بارش برف و باران و وزش باد خواهد بود که تا اواخر وقت روز جمعه فعال بوده و به تدریج از استان خارج می شود.
رسولی در خصوص مزایای کاهش دمای هوا در این فصل نیز گفت: کاهش دمای هوا در این فصل باعث می شود که باغات استان دیرتر به مرحله شکوفه دهی برسند و در صورت بروز سرمای بهاری کمتر دچار سرمازدگی می شوند.
وی بیان کرد: در شبانه روز گذشته چالدران با دمای منفی 9 درجه سانتی گراد سردترین شهر آذربایجان غربی و پلدشت و نقده نیز با دمای 13 درجه سانتی گراد بالای صفر گرمترین شهرهای استان بود.
رییس اداره هواشناسی مهاباد افزود: در همین مدت دمای هوای ارومیه بین منفی یک و مثبت 12 درجه سانتی گراد و دمای هوای مهاباد نیز بین منفی سه و 12 درجه سانتیگراد بالای صفر در نوسان بود.
به گزارش ایرنا، آذربایجان غربی در یک منطقه سرد و کوهستانی واقع شده و میانگین بارش های سالانه آن 450 میلی متر و در حدود 2 برابر میانگین بارندگی کشور است.
3020/6185/7129
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.