اردلان محمدپور روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این اموج کم دامنه، فعالیت خود را به صورت وزش باد و بارش برف و باران در استان شروع می کند که فعالیت آن تا روز دوشنبه تداوم خواهد داشت.
وی با اشاره به اینکه فعالیت این امواج ابتدا در مناطق جنوبی استان شروع شده و به تدریج تمام استان را فرا می گیرد، اضافه کرد: با خروج این امواج جوی آرام و پایدار در منطقه حاکم می شود.
رییس اداره هواشناسی مهاباد گفت: در شبانه روز گذشته چالدران با دمای منفی پنج درجه سانتی گراد سردترین شهر آذربایجان غربی و پلدشت نیز با دمای 13 درجه سانتی گراد بالای صفر گرمترین شهر استان بود.
وی اضافه کرد: در همین مدت دمای هوای ارومیه بین منفی سه و مثبت 9 درجه سانتی گراد و دمای هوای مهاباد نیز بین 2 و 9 درجه سانتیگراد بالای صفر در نوسان بود.
به گزارش ایرنا، آذربایجان غربی
در یک منطقه سرد و کوهستانی واقع شده و میانگین بارش های سالانه آن بیش از 350 میلی متر بوده که 100 میلی متر از میانگین کشور بیشتر است.
طی سال زراعی جاری 275.9 میلی متر بارندگی در آذربایجان غربی ثبت شده که در مقایسه با سال گذشته 48 درصد و در قیاس با میانگین بلند مدت 76 درصد افزایش یافته است.
3020/7129
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.